DMN Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei, i går fikk jeg et problem. Jeg satt laptoppen min i hvilemodus før jeg gikk på skolen, og da jeg kom hjem igjen funka den svært dårlig. Når jeg starta den opp gikk alt som vanlig helt fram til etter at vista sa velkommen, da windows skulle lastes var skjermen svart og bare piltasten oppe. Jeg restarta den og prøvde å kjøre opp igjen i sikkerhetsmodus, samme skjedde. Jeg kunne ikke kjøre igang task manager el. Jeg prøvde å skru den på helt normalt igjen, og da kom den etter en god stund. Men da kunne jeg ikke kjøre visse programmer som f. eks mobilt bredbånd, mozilla, system restore osv. Men jeg kunne kjøre filmer og musikk helt uten problemer. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Høres nesten som rammen har blitt litt sløv eller noe, prøv å kjør memtest86 fra en linux livecd (f.eks Ubuntu) og test om det funker. Ellers er det vel å reformatere som er en grei løsning her. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Artig, den var litt spennende... Bare piltasten oppe? Hva betyr det? Hvis det er en svart skjerm med blinkende _ i øverste venstre hjørne er det noe som skjer når windows ikke får lastet instillingene igjen når den skal restarte, når maskinen slås av og starter på nytt skal du få et valg om du vil slette oppstartsinfo og starte på nytt og det er enkleste måten å komme ut av det. Hva feilen er er litt vanskelig å si, men hadde prøvd å finne en liten usb stick og bruke windows turboboost og slå maskinen av orntlig istedet i fremtiden. Hvis det virkelig er en piltast som er oppe har jeg veldig lyst å se bilde! Når det kommer til problemet med hastigheten kan det godt tyde på at noe er galt, vanligvis griet å utelukke software problemer først. Har du installert noe i det siste? Lite plass? Fint om du kan starte oppgavebehandling og se hva om noe bruker mye ressurser? cpu eller minne? Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå