Heeykon Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei, jeg fikk idag et brev fra forsvaret der det stod at jeg ville bli innkalt til Hæren, HMKG i April 2011. Greit nok at jeg kom inn i HMKG, men tidspunktet var ganske dårlig. Det står jeg kan ringe 03003 om jeg ønsker og utsette tjenesten. Kan jeg også ringe 03003 for å fremslynde den? Det mest optimale ville vært å kommet inn nå til sommeren, slik at jeg ikke mister et ekstra år. Noen som har erfaringer med 03003? Hjelper det å ringe? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 03003 er til VPV, de kan hjelpe med det meste om innkallingen din. Det er de som er ansvarlige for alt rundt det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Det hjelper å ringe. Hjalp i alle fall i 2008. Hvis det ikke hjelper å ringe, så hjelper det sikkert å sende brev. Endret 10. mars 2010 av Herr Brun Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Noen som har erfaringer med 03003? Hjelper det å ringe? Ring og si du fikk varsel om planlagt innkallelse, han i telefonen vil ha vite fødselsnummeret ditt, du sier hvor/når du helst vil inn og forhåpentligvis får du det slik du vil. Han i telefonen spurte også meg hvorfor jeg ikke ville inn i januar, og jeg oppga det at to utdanningsår da ville forsvinne. Og det gikk greit Lenke til kommentar
Struktur Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Samme her! Jeg fikk innkalling til Sjøforsvaret, Mars 2011. Ringte vpv og fikk byttet til Juli i år Hadde vært kjipt å miste ett/to utdanningsår, ja... Lenke til kommentar
Heeykon Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Rinte 03003 idag, tok meg ca 5 minutter å få bytet fra april til juli i år. Kunne til og med velge hvilke stasjoner jeg ville inn på. Så om det er noen som leser dette som har samme problem, så er drt bare å ringe det var null stress ! Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Fikk dette brevet selv idag. Sitter å holder på med en bachelor, og jeg vil IKKE inn, hverken nå eller etterpå. Er det forsatt umulig å slippe uten å gjøre siviltjeneste eller ta med seg hasj første uken? Hadde vært greit å gått om jeg hadde fått innkallelse i høst, før jeg begynte på studier, men nå krasjer det veldig med alt annet jeg har planlagt. Noen som vet om jeg bare kan spørre om å slippe? Trodde det var fullt av folk som ville inn i Garden, men så tar de alikevel inn meg, som ikke har lyst eller behov for noe sånt. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Fikk dette brevet selv idag. Sitter å holder på med en bachelor, og jeg vil IKKE inn, hverken nå eller etterpå. Er det forsatt umulig å slippe uten å gjøre siviltjeneste eller ta med seg hasj første uken? Hadde vært greit å gått om jeg hadde fått innkallelse i høst, før jeg begynte på studier, men nå krasjer det veldig med alt annet jeg har planlagt. Noen som vet om jeg bare kan spørre om å slippe? Trodde det var fullt av folk som ville inn i Garden, men så tar de alikevel inn meg, som ikke har lyst eller behov for noe sånt. Hvis du er i gang med en bachelor er det jo bare å søke om utsettelse, for så og håpe på at de hopper over deg i kommende år/inntak Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Når jeg får utsettelse, er det da å tolke som at jeg blir satt som tjenestedyktig og kan risikere å bli innkalt igjen, eller er det slik at de sparer en plass til 2 år senere slik at jeg uansett må inn da? Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 En kompis fikk også samme brev denne uken om at han var innkalt til HMKG i mars 2011, selv om han sa på sesjon at han ville i Sjøforsvaret Juli 2010, så ting kan virke litt rart Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Ring VPV fortest mulig ja. Du kan komme inn fortest mulig, ved å stille deg disponibel til tjeneste i august i år. På tirsdag hadde de 19 ledige plasser til augustkullet. Skal selv inn dit gleder meg masse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå