Gå til innhold

Best muligheter til generell studiekompetanse

Anbefalte innlegg

For meg er det viktigste i førstegangstjenesten at jeg får tatt opp fag fra videregående, og det virker ikke som det er like store muligheter for å få den undervisningen jeg trenger overalt.

Det er selvfølgelig et stort pluss med klasseromsundervisning og god veiledning.

Så dere som har erfaring, hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke disiplin til å studere selv? Hvis du bor knotete til kan du evt bruke nettgymnaset Sonans, Sonans.no. Det beste? Vel, jeg har selv tatt opp fag på Bjørknes i Oslo, og kan anbefale skolen på det aller sterkeste. Dyktige lærer i en egen særklasse, spesielt sammenlignet med public school.

Lenke til kommentar

Voksenopplæringen hyrer inn lærere fra videregående skoler til undervisning av fag fra VGS.

Hvilken avdeling man har best/dårligst tid til sånt skal jeg ikke uttale meg om.

Men det er dumt å sitte med en eller annen jonny-stilling et år bare fordi du vil ta noen fag som privatist.

Du har uansett krav på 2. lesedager før en eksamen.

Lenke til kommentar

Skal du få oppfølging så bør du prøve å komme deg inn på ein leir der det er mange soldatar i samme situasjon som deg.

Du må også passe på å skaffe deg ei tjeneste som gjer at du har omtrent vanlig arbeidstid. Har du kveldstjeneste eller turnusarbeid så kan dette gjere det svært vanskelig å følge kveldsundervisninga.

Lenke til kommentar

Skal du få oppfølging så bør du prøve å komme deg inn på ein leir der det er mange soldatar i samme situasjon som deg.

Hvorfor det? Så VO på leir gjør jobben sin er jo det bra nok.

Jeg vil si det er bedre i en klasse med 4 elever og 1 lærer, enn 30 elever og 1 lærer. Får mye bedre oppfølging da ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Så VO på leir gjør jobben sin er jo det bra nok.

Jeg vil si det er bedre i en klasse med 4 elever og 1 lærer, enn 30 elever og 1 lærer. Får mye bedre oppfølging da ;)

Med det forbeholdet at du faktisk får ei klasse med 4 elever. VO er eit tilbud som forsvaret ofte gir, men det er ingen rett som du har. Så om det er liten interesse for å lage ei slik klasse så kan du fort ende opp med at du ikkje får noken hjelp med argumentasjonen at det er for dyrt å leige inn ein lærar kun for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...