Gå til innhold

Nye hodetelefoner - byggekvalitet, god lyd og komfort verdsettes

Anbefalte innlegg

Skal ha meg et par nye hodetelefoner, men finner rett og slett ingen som tilfredsstiller alle mine krav. Kanskje jeg er for kravstor?

Budsjett: Så mye det koster å få noe jeg vil bli fornøyd med. Rundt 2 000, kanskje

Størelse: Usikker, helst ikke så alt for store, men lav vekt er gjerne viktigere. Komfort er viktigst.

Type: Støyreduksjon er et pluss. Skal brukes i svært støyende omgivelser, men jeg er stort sett aleine, så om de lekker en del lyd er det hvertfall ingen andre som blir plaget av det.

Bruksområde: Musikk

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Ren, klar lyd. Så lite farging som mulig.

Evt kilde: iPod Touch

Hva har du ifra før, trives du med det?

Fra før har jeg:

Koss portapro

Sony mdr 500

Sony mdr 300

AKG k26p

Sennheiser px 100

Er egentlig ikke fornøyd med noen av de. Koss portapro er noe drit på alle måter. Plagsom lyd, elendig byggekvalitet, og dårlig komfort...i tillegg til at de lugger.

Sony mdr 500 har god byggekvalitet, men jeg får direkte vondt av å bruke de i mer enn 30 min. I tillegg er de i tyngste laget, faller lett av og ledningen tar jo hele lommen, om jeg ikke skal ha den hengende løs da, men da blir vekten av ledningen så stor at de faller av.

Sony mdr 300 er ganske grei på det meste, men de har dårlig byggekvalitet (de er temmelig ødelagt nå), og en plagsom lang ledning. I tillegg mangler de litt på lyd.

AKG k26p er vel blant de bedre jeg har vært borti, men de ble fort ødelagt.

Sennheiser px 100 er de jeg bruker mest for tiden, og jeg er ganske fornøyd med de. De mangler litt på lyden (men i forhold til pris og størrelse er de bra), og jeg er skeptisk til hvor lenge de kommer til å vare. Foreløpig er de hel, men jeg syns konstruksjonen virker noe spinkel.

Altså; det jeg ønsker meg er hodetelefoner jeg ikke merker at jeg har på, men som samtidig leverer god lyd og som tåler en støyt. Det kan fort hende at de skal brukes opp til 20 timer i strekk (ikke spør hva jeg holder på med), så de må være behagelig å ha på. Absolutt det viktigste.

Jeg vet iPod Touch ikke er det beste utgangspunktet for topp lyd, men jeg vil nå hvertfall utnytte den fult ut, og det føler jeg ikke at jeg gjør nå.

Takker for svar...

Endret av SKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var lite svar her. Jeg har prøvd å se litt rundt selv, og kom over disse. Jeg har jo kun sett bilder av de, og må si de virker som noe jeg er ute etter.

Det jeg da lurer på er om en iPod vil klare å drive de skikkelig, og om noen har noen formening om lydkvaliteten.Klarhet og detaljerikdom er viktig. Jeg er litt skeptisk til denne innebygde støyreduksjonen, er redd for at en betaler mye for den, som kunne gått til å forbedre andre kvaliteter, men igjen; jeg har jo ikke prøvd de.

Ser for meg at jeg kommer til å ta en tur å teste de, men det blir ikke denne uken, så i mellomtiden setter jeg stor pris på erfaringer og eventuelt andre forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...