Capiche Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei. Har nå startet å bygge en pc, men har fått noen problemer. Så nå står jeg litt fast. Det er noen problemer som oppstår; - Skjermen får ikke noe bilde, bare står og blinker. (Prøvd flere skjermer) - Får ikke brukt av/på knappen til å skru av pc'en, etter at jeg har slått den på. Får grønt lys i hovedkortet, og alt virker som det skal av vifter og sånn. Oppsettet jeg bruker er; Asus P5Q PRO hovedkort. GeForce 7900GTX skjermkort. OCZ DDR2 PC2-6400 Gold XTC Dual Channel 4GB kit minnebrikker. Intel Pentium 4 640 / 3.2 GHz prosessor. Corsair CMPSU-750TXEU 750W strømforsyning. Er litt usikker på om jeg har koblet strømforsyningen riktig. Jeg har koblet 24 pin til hovedkortet, og den firkanta 4pin kontakten til skjermkortet. Utenom det har jeg bare koblet 4 pin strømkontaktene til det som trenger strøm. Men jeg har fortsatt en 8 pin kontakt igjen, som jeg ikke aner hvor skal være. Kan ikke se det står noe om den i manualen heller. Håper noen av dere kan hjelpe meg, så jeg kan få opp pc'en her til slutt. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Samme leksa igjen her ja. Har du påført kjølepasta på cpu før du monterte cpu-kjøleren? Har du montert ledningen fra cpu-kjøleren til riktig kontakt på hovedkortet? Er spacerene som du skrur fast hovedkortet i montert riktig eller montert i det hele tatt? Noen minnebrikker kan være veldig harde å montere/trykke på plass, er du sikker på at de sitter skikkelig nedi minneslottene? Evt sitter minnebrikkene i riktige minneslotter?(Sjekk manualen for korrekt plassering) Sjekk alle kabler at de er montert ordentlig inni kontaktene. Har du montert strøm til skjermkortet? Ang strømbryteren din, sjekk at ledningen til den sitter riktig. Hvis alt dette er riktig så skal ting fungere. Endret 10. mars 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 he-he, artig, er ikke lett første gangen nei, men kan jo være greit å lese spørsmålet før man paster den samme leksa... Den 8 pins kontakten du har skal i 8 pins kontakten ved kortsiden nær cpu. Er mulig halve kontakten er dekket av en propp da kortet også brukes med 4 pins kontakt, men denne skal gå greit å fjærne. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Du skal vel kople til en 8pins plugg på HK i nærheten av CPU. ( CPU POWER CONNECTOR på http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/8783-asus-p5q-pro-p45-motherboard-review-5.html ) Endret 11. mars 2010 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Se der ja! Endelig fått det til å funke! Måtte fjerne en plastbit fra 8 pin kontakten, så var derfor jeg ikke fant den. Da ble det hvertfall lys på skjermen, og av/på knappen funket som den skulle. Kan jo også nevne at det var en defekt harddisk og problemer med den ene ram brikka. Så var vel ikke så rart det var problemer med pc'en fra starten av. Tusen takk for hjelpen! Satt stor pris på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå