Gulrotsaft Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei. Har begynt å få interessen for hardware og forskjellige komponenter og da dukker det fort opp spørsmål fra min side som ikke bestandig er like lett å google seg fram til uten å lese gjennom 1000 sider med info. Jeg ser at i de fleste tråder hvor folk har spurt om hjelp til valg av minne er det fort corsair og da gjerne noe med dominator som dukker opp som svar. har selv RAM fra OCZ http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23159925 Er det stor forskjello på RAM har produsent mye å si for resultatet? Burde jeg eventuelt slenge disse fra OCZ rett på dynga og investere i noe fra corsair? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 I utgangspunktet de fleste brikker med like spesifikasjoner like gode. Forskjellene kommer fram når man begynner å klokke eller leke med volt/frekvens. Da er ofte det ene settet bedre enn det andre. Ellers ligger forskjellene i kjøling og temperatur. Dersom du ikke har planer om å blodklokke, så er det ingen grunn til å droppe OCZ-settet. Dominator er populært på grunn av gode klokkeegenskaper og pene kjølere. OCZ-settet er også veldig populært, på grunn av pålitelighet og pris. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg har tenkt å begynne med litt klokking, men må lese meg litt mere opp på emnet først. Ikke det at jeg føler behovet for å klokke maskinen i det hele tatt siden alt går smooth slik som oppsettet er i dag, men det kommer jo stadig ut nyere mer krevende ting. pluss at jeg synes det virker interessant å drive med. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Foreslår at du begynner å tweake litt med brikkene du har. Så går du videre med mer heftig hardware etterhvert som du blir bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå