Gå til innhold

Hvilken SSD? Win xp og singel core atom cpu

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal en tur til USA og tenkte å kjøpe med meg et par SSD'er. Dollaren er ikke så lav, men det er pundet, så kanskje jeg skal få en tante i England til å kjøpe det til meg der....

Jeg lurte på å kjøpe intel sin fine 80GB x25 gen 2 SSD. Jeg lurer på putte en slik i konas laptop, en Asus eee med singel atom prosessor og win xp. Er det for mye med en intel ssd i en slik laptop? vil f.eks. cpu eller operativsystem begrense ssd'en? Jeg kan eventuelt skaffe meg Win 7.

Eller bør jeg satse på en billigere men litt dårligere ssd i denne maskinen? I så fall, hvilken bør jeg satse på? Må ha minst 80 GB kapasitet.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat kjøpt PC i England sjølv, sjølv med kursen så lav som den er blei pcen akkurat litt dyrar enn den hadde blitt i Noreg. Noreg er eit godt land å bu i mtp. pc-kjøp.

SSD er kjekt å ha, men det er ei ytelses-prioritering, du får det du betalar for, men spørsmålet er: har kona di behov for det?

Du må så vidt eg veit, oppgradere til Win7, ellers får du ikkje TRIM-støtte og då vil disken raskt falle ned på ytelses-nivå med ein vanleg HDD.

Lenke til kommentar

Du må så vidt eg veit, oppgradere til Win7, ellers får du ikkje TRIM-støtte og då vil disken raskt falle ned på ytelses-nivå med ein vanleg HDD.

Trim gjør noe med skrivehastigheten. Men for at OS skal virke responsivt er det lese og aksesshastigheten som er viktigst og den mister man altså ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...