Christoffero89 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei, scootern har stått i en garasje hele vinteren hos en kammerat. Tanken var full da den ble parkert. Kan jeg kjøre tenken og oljetanken tom eller må det byttes? Vil den i det hele tatt starte? den har elstart og kickstart) Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg ville hvertfall byttet bensinen pågrunn av bensin fordamper. Derfor kan noen av stoffene i bensinen fordampet bort. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 ok, men klarer jeg å kjøre den hjem? får ikke byttet bensin der den er nå Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Er vel bare å prøve, tror ikke det ødelegger scooteren, men har lest at det er anbefalt en eller annen plass. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 er hvis bensina er olja blanda, ettersom det er noe kjemiske reaksjoner som gjør at olje smører dårligere etter og ha vært blanda med bensin over lengre tid tviler det gjør noe så lenge du har separat olje tank Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 er sepperat oljetank:) plan nå er å kjøre olja og bensinen tom Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg ville hvertfall byttet bensinen pågrunn av bensin fordamper. Derfor kan noen av stoffene i bensinen fordampet bort. Har ingenting å si. Så lenge du får startet den kan du kjøre på den bensinen du har til du må fylle på igjen. Ett tips for at den ska starte lettere, er å ta ut batteriet og ladet det helt opp igjen. Skal nesten garantere at batteriet er tomt for strøm. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 trenger da ikke lade batteri hvis han har kick, men er greit og gjøre, mulig det har gått føyken og, iallefall om den har stått kaldt Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Den startet lett på elstart på onsdagen:) batteriet var jo kun 1 år gammelt Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 da er det greit men om batteri ikke blir lada ofte gjennom vinteren spesielt om det står kaldt pleier det gå fløyten/bli veldig dårlig men ikke noe vits og gjøre noe med det om det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå