Gå til innhold

Internett til stasjonær PC uten nettverkstilgang via laptop.

Anbefalte innlegg

Hei,

nylig falt hyllen min (som står over skrivebordet og PCn) ned og drepte i samme slengen min USB-adapter, har altså ikke tilgang til det trådløse nettverket vårt (og internett) nå. Lurte derfor på om noen vet om en løsning hvor jeg kobler den stasjonære PCn til min bærebare og "henter" netverket og internett derfra? Kjører Windows 7 på begge maskinene, og har en krysset nettverkskabel liggende om det er til hjelp.

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh. Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal i utgangspunktet være mulig. Du kan f.eks prøve og kjøre Nettverksveiviseren og sette opp maskinen til å dele internet tilkoblingen sin.

Jeg har brukt også brukt bridging hvis det har vært snakk om 2 lan porter men jeg vet ærlig talt ikke om det vil funke med wifi som den ene porten.

Du kan jo prøve deg frem litt, tror egentlig ikke du får gjort så mye galt med å leke med det, hvis du vil sette det tilbake til orginalt så er det bare å slette nettverksbroen eller kjøre Nettverksveiviseren på nytt.

Lenke til kommentar

Skal funke fint det (samme prinsipp gjelder også for Mobilt Bredbånd).

Du oppretter en bro mellom trådløs- og lokal tilkobling på laptopen, og deler nettverksbroen som blir opprettet. Deretter kjører du den kryssa kabelen i maskin nr.2.

Endret av Youcef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...