Gå til innhold

Innkalt til Luftforsvaret

xcitu

Anbefalte innlegg

Vell, jeg er innkalt til luftforsvaret og fikk beskjed om at jeg skulle gå her:

"Planlagt innkalt Luftforsvaret, SSK / KNM HH/ HH ELEVER/ Rekr.skolen i Mars 2011".

Noen som kan forklare hva dette betyr? Altså, er det mulig å se hvor jeg havner osv?

Takk. :)

- X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, jeg er innkalt til luftforsvaret og fikk beskjed om at jeg skulle gå her:

"Planlagt innkalt Luftforsvaret, SSK / KNM HH/ HH ELEVER/ Rekr.skolen i Mars 2011".

Noen som kan forklare hva dette betyr? Altså, er det mulig å se hvor jeg havner osv?

Takk. :)

- X

KNM HH - KNM Harald Haarfagres rekruttskole for luft- og sjøforsvaret

Klarer ikke tolke SSK og HH ELEVER :/

Lenke til kommentar

Luftforsvaret var faktisk en relativ grei plass å tjenestegjøre i førstegangstjenesten , mindre pes enn for eksempel Garden / Hæren og man kan faktisk få en ganske så interesant tjeneste om man havner på riktig plass.

Selv var jeg Sanass i luftforsvaret , men hadde sikkert foretrukket MP.

Lenke til kommentar

Nice! 15 min vekke fra hvor jeg bor det :p

Uansett, er det ikke mulig å bli MP i Luftforsvaret?

@Malvado

Ja, jeg er glad for at jeg kom inn til Luftforsvaret, har ikke tenkt til å endre. Fattern var i hæren i sin tid og han sier det var mye hardere der. :)

Endret av xcitu
Lenke til kommentar

Kva avdeling som er den hardaste er vanskelig å seie. Men sjø- og luftforsvaret har fleire tekniske tjenester som gjer at dei fleste soldatane har mindre fysisk belastande arbeidsdagar. Men det finnest også untak der enkelte av tjenestane i sjø- og luft er hardare en dei tilsvarande tjenestane i hæren.

Når det gjeld MP så er det så vidt eg har forstått ingen i militærpolitiet som er tulknytta ei spesiell våpengrein. MP har ei eiga opplæring/rektuttutdanning og blir deretter fordelt utover dit det er behov for dei. Så har du ikkje blitt innkalla til å bli MP før rekrutten så kan du ikkje bli MP.

Ønsker du å bli MP så må du melde frå med ein gong for å sjå om du kan bytte tjenestestad.

Lenke til kommentar

Når det gjeld MP så er det så vidt eg har forstått ingen i militærpolitiet som er tulknytta ei spesiell våpengrein. MP har ei eiga opplæring/rektuttutdanning og blir deretter fordelt utover dit det er behov for dei. Så har du ikkje blitt innkalla til å bli MP før rekrutten så kan du ikkje bli MP.

Ønsker du å bli MP så må du melde frå med ein gong for å sjå om du kan bytte tjenestestad.

Rettelse. De som innkalles til militærpolitiet innkalles til en felles skole. Der utdannes de i 6mnd. Etter dette blir de fordelt på tjenestesteder, og da er de del av en avdeling som tilhører en forsvarsgren, stort sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...