xcitu Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Vell, jeg er innkalt til luftforsvaret og fikk beskjed om at jeg skulle gå her: "Planlagt innkalt Luftforsvaret, SSK / KNM HH/ HH ELEVER/ Rekr.skolen i Mars 2011". Noen som kan forklare hva dette betyr? Altså, er det mulig å se hvor jeg havner osv? Takk. - X Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Vell, jeg er innkalt til luftforsvaret og fikk beskjed om at jeg skulle gå her: "Planlagt innkalt Luftforsvaret, SSK / KNM HH/ HH ELEVER/ Rekr.skolen i Mars 2011". Noen som kan forklare hva dette betyr? Altså, er det mulig å se hvor jeg havner osv? Takk. - X KNM HH - KNM Harald Haarfagres rekruttskole for luft- og sjøforsvaret Klarer ikke tolke SSK og HH ELEVER :/ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Luftforsvaret var faktisk en relativ grei plass å tjenestegjøre i førstegangstjenesten , mindre pes enn for eksempel Garden / Hæren og man kan faktisk få en ganske så interesant tjeneste om man havner på riktig plass. Selv var jeg Sanass i luftforsvaret , men hadde sikkert foretrukket MP. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Google seier at SSK betyr Sjøforsvarets skoler og HH ELEVER er Harald Haarfagre elever. Med andre ord, du skal ha rekruttperiode på Maddla utanfor Stavanger i mars 2011. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Nice! 15 min vekke fra hvor jeg bor det Uansett, er det ikke mulig å bli MP i Luftforsvaret? @Malvado Ja, jeg er glad for at jeg kom inn til Luftforsvaret, har ikke tenkt til å endre. Fattern var i hæren i sin tid og han sier det var mye hardere der. Endret 10. mars 2010 av xcitu Lenke til kommentar
Berntsen88 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Var selv på KNM HH, og det var flotte greier;) Men jeg var befal da xD Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kva avdeling som er den hardaste er vanskelig å seie. Men sjø- og luftforsvaret har fleire tekniske tjenester som gjer at dei fleste soldatane har mindre fysisk belastande arbeidsdagar. Men det finnest også untak der enkelte av tjenestane i sjø- og luft er hardare en dei tilsvarande tjenestane i hæren. Når det gjeld MP så er det så vidt eg har forstått ingen i militærpolitiet som er tulknytta ei spesiell våpengrein. MP har ei eiga opplæring/rektuttutdanning og blir deretter fordelt utover dit det er behov for dei. Så har du ikkje blitt innkalla til å bli MP før rekrutten så kan du ikkje bli MP. Ønsker du å bli MP så må du melde frå med ein gong for å sjå om du kan bytte tjenestestad. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Når det gjeld MP så er det så vidt eg har forstått ingen i militærpolitiet som er tulknytta ei spesiell våpengrein. MP har ei eiga opplæring/rektuttutdanning og blir deretter fordelt utover dit det er behov for dei. Så har du ikkje blitt innkalla til å bli MP før rekrutten så kan du ikkje bli MP. Ønsker du å bli MP så må du melde frå med ein gong for å sjå om du kan bytte tjenestestad. Rettelse. De som innkalles til militærpolitiet innkalles til en felles skole. Der utdannes de i 6mnd. Etter dette blir de fordelt på tjenestesteder, og da er de del av en avdeling som tilhører en forsvarsgren, stort sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå