Gå til innhold

Innkalt til Luftforsvaret

xcitu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell, jeg er innkalt til luftforsvaret og fikk beskjed om at jeg skulle gå her:

"Planlagt innkalt Luftforsvaret, SSK / KNM HH/ HH ELEVER/ Rekr.skolen i Mars 2011".

Noen som kan forklare hva dette betyr? Altså, er det mulig å se hvor jeg havner osv?

Takk. :)

- X

KNM HH - KNM Harald Haarfagres rekruttskole for luft- og sjøforsvaret

Klarer ikke tolke SSK og HH ELEVER :/

Kva avdeling som er den hardaste er vanskelig å seie. Men sjø- og luftforsvaret har fleire tekniske tjenester som gjer at dei fleste soldatane har mindre fysisk belastande arbeidsdagar. Men det finnest også untak der enkelte av tjenestane i sjø- og luft er hardare en dei tilsvarande tjenestane i hæren.

Når det gjeld MP så er det så vidt eg har forstått ingen i militærpolitiet som er tulknytta ei spesiell våpengrein. MP har ei eiga opplæring/rektuttutdanning og blir deretter fordelt utover dit det er behov for dei. Så har du ikkje blitt innkalla til å bli MP før rekrutten så kan du ikkje bli MP.

Ønsker du å bli MP så må du melde frå med ein gong for å sjå om du kan bytte tjenestestad.

Når det gjeld MP så er det så vidt eg har forstått ingen i militærpolitiet som er tulknytta ei spesiell våpengrein. MP har ei eiga opplæring/rektuttutdanning og blir deretter fordelt utover dit det er behov for dei. Så har du ikkje blitt innkalla til å bli MP før rekrutten så kan du ikkje bli MP.

Ønsker du å bli MP så må du melde frå med ein gong for å sjå om du kan bytte tjenestestad.

Rettelse. De som innkalles til militærpolitiet innkalles til en felles skole. Der utdannes de i 6mnd. Etter dette blir de fordelt på tjenestesteder, og da er de del av en avdeling som tilhører en forsvarsgren, stort sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...