Gå til innhold

Refleksjon: Pokémanien er et faktum (DS)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha, lenge siden jeg har spillt de første merker jeg. Men fortsatt!, de var logiske

(zapdos = Electric/Flying, Golem/Onix = Rock/Ground).

Nå har de Fire/Fighting? greit, de passer kanskje mtp utsende deres,

men syns fortsatt dette virker som en ulogisk dual type... =P

Jeg mener også å huske at en/noen av de første pokemonene (red/blue) ble dual type,

når de kom tilbake i ruby/saph/diam spillene. Men husker ikke hvilken, så no proof..

En ting til, som jeg har mislikt siden de første spillene kom, selv om jeg ikke tenkte/klagde så mye på det da, er HM triksene! De triksene man må lære pokemonene får komme videre til forskjellige byer etc.

I Red/Blue var det kun 5 HM (HM 01 - Cut, HM 02 - Fly, HM 03 - Surf, HM 04 - Strength, HM 05 - Flash)

så da var det greit mtp 1 triks til 1 pokemon. Men nå er det jo 8 HM triks å lære,

dette irriterer meg fordi jeg vil lære de triksene jeg vil...

Man kan jo fange en pokemon kun for å fylle den med HM triksene, men syns det skal være unødvendig..

... jeg virkelig hater HM triksene...

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

jeg husker første gang jeg så pokemon yellow hos en kompis og hadde så veldig lyst på pokemon, jeg ble så glad når jeg fikk en game boy color med pokemon rød til bursdagen min en gang. Senere, etter at jeg hadde runda det kjøpte jeg meg pokemon gold. Nå har jeg platinum og har ikke kommet halveis engang. Gleder meg til Heartgold og soulsilver :!:

Lenke til kommentar

jeg husker første gang jeg så pokemon yellow hos en kompis og hadde så veldig lyst på pokemon, jeg ble så glad når jeg fikk en game boy color med pokemon rød til bursdagen min en gang. Senere, etter at jeg hadde runda det kjøpte jeg meg pokemon gold. Nå har jeg platinum og har ikke kommet halveis engang. Gleder meg til Heartgold og soulsilver :!:

1268139684778.png

Lenke til kommentar

Vurderer utrolig mye å kjøpe soulsilver+DS i nærmeste fremtid :p og ja er også 19.

Ellers er jeg enig med de fleste her, 2-generasjons pokemon var best :p (silver/gold), da var det fortsatt mange kule pokemon, ikke for mange (slik at man kunne huske "type", etc) og HM kunne faktisk "brukes" i kamp (de fikk et realt boost i hvor mye damage de gjorde).

<3 Lugia & Evee.

PS: Har 19-24 (kan ikke helt huske) lvl 100 pokemans på silver nå.

Endret av Kaiz3r
Lenke til kommentar

Oh man! Husker så godt da jeg fikk pokemon blå! Lykkelig gikk jeg ut fra Elkjøp i Bærum med pokemon blå i hånda. Husker jeg strevde noe fryktelig med å finne veien ut av huset der jeg bodde, men som 5-åring var det kanskje ikke så rart... Litt seinere fikk jeg min GameBoy Color i gjennomsiktig lilla pluss et pokemon gul:) husker jeg var så stolt av det i 1. klasse... Vi satt alltid fire kompiser i et hjørne på SFO etter skolen og linket pokemon. Seinere husker jeg at jeg faktisk kjøpte game boy Advance vel vitende om at Advance SP kom to uker etterpå, men de to ukene uten pokemon Ruby virket så uovervinnelig lange.. Kjøpte selvfølgelig Advance SP et halvt års tid seinere, for den hadde jo innebygget lys i skjermen (hvorfor tenkte de ikke på det før?) Mye moro med det der altså... Noen år seinere fikk jeg Nintendo DS før den kom til Norge av min tante i Skottland, og jeg var så sykt stolt! Tok meg dog ett år før jeg mannet meg opp til å kjøpe pokemon pearl, for jeg hadde nemlig ansett meg selv som for gammel for pokemon.. Nå, enda noen år etter hadde jeg hvertfall ansett meg selv som for gammel, men etter å ha lest denne artikkelen bestemte jeg meg for å kjøpe SoulSilver når det kommer ut :)

Lenke til kommentar

Oh man! Husker så godt da jeg fikk pokemon blå! Lykkelig gikk jeg ut fra Elkjøp i Bærum med pokemon blå i hånda. Husker jeg strevde noe fryktelig med å finne veien ut av huset der jeg bodde, men som 5-åring var det kanskje ikke så rart... Litt seinere fikk jeg min GameBoy Color i gjennomsiktig lilla pluss et pokemon gul:) husker jeg var så stolt av det i 1. klasse... Vi satt alltid fire kompiser i et hjørne på SFO etter skolen og linket pokemon. Seinere husker jeg at jeg faktisk kjøpte game boy Advance vel vitende om at Advance SP kom to uker etterpå, men de to ukene uten pokemon Ruby virket så uovervinnelig lange.. Kjøpte selvfølgelig Advance SP et halvt års tid seinere, for den hadde jo innebygget lys i skjermen (hvorfor tenkte de ikke på det før?) Mye moro med det der altså... Noen år seinere fikk jeg Nintendo DS før den kom til Norge av min tante i Skottland, og jeg var så sykt stolt! Tok meg dog ett år før jeg mannet meg opp til å kjøpe pokemon pearl, for jeg hadde nemlig ansett meg selv som for gammel for pokemon.. Nå, enda noen år etter hadde jeg hvertfall ansett meg selv som for gammel, men etter å ha lest denne artikkelen bestemte jeg meg for å kjøpe SoulSilver når det kommer ut :)

Second that. Aldri hatt pokemon før, men har blitt overtalt til å kjøpe heartgold i morra. Og vi går i VG3 XD XD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*Løper rundt i huset for å finne Pokemon Yellow og en GameBoy* Jeg var den enese i vennegjengen som hadde Pokemon Yellow, alle andre hadde Blå eller Rød, spill som er MYE lettere, siden gymene har pokemon i lavere level, og man kan ikke cheate (missingno, item duplicate) på yellow. Men, gud for et fantastisk spill.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...