IdaMjosa Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, DHX+ Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24 1 800,- Mushkin DDR3 4GB Blackline Stiletto HP3-12800 2x2048MB 1600Mhz. (9.9.9.24) 825,- til maskinen jeg har satt opp på Min spill pc satt opp på hardwareforum! Lurer på følgende: * Hva betyr CL8-8-8-24 (Corsair TWIN3x) vs 9.9.9.24 (Mushkin) ?. * Skal bruke datamaskinen til spill og er den ekstra tusenlappen verdt forskjellen mellom ram type (hastighets forskjell og +2giga ram). Takk på forhånd for svar <3 ----------------------------------------- Legg meg gjerne til på [email protected] på msn om du kan svare meg på en mengde spørsmål angående spill data . Endret 10. mars 2010 av IdaMjosa Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Flyttet tråden til ett mer passende forum Lenke til kommentar
IdaMjosa Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Flyttet tråden til ett mer passende forum Ok beklager for å legge den på feil plass Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei, du har satt opp et AMD-system, som utnytter dualchannel-RAM. Dvs. at du helst skal kjøpe en "pakke" med 2 eller 4 RAM-brikker. De "pakkene" med 3 brikker (enten 3x 1GB, 3x 2GB, osv.) er først og fremst laget for i7-sokkelen/LGA1366. Derfor anbefaler jeg deg å kjøpe enten 4GB eller 8GB (2/4x 2GB), ikke 3/6/12GB.. Til gaming vil du ikke få noen ekstra ytelse med 8GB kontra 4GB. Kjøp derfor 4GB - og oppgrader senere hvis behovet skulle melde seg. CL (8-8-8-24 f.eks), betyr Cas Latency. Les deg opp om du gidder, men kort og godt betyr lavere Cas Latency raskere brikker. Det er likevel noen ting man må ta med i beregningen, siden du ser brikkene også oppgir hastighet i MHz. Det du burde tenke på er om du skal overclocke maskinen. "Out of the box" vil nemlig ikke maskinen din utnytte f.eks. 1600MHz uansett, men Cas Latencyen vil alltid være den brikkene oppgis til. Derfor burde du helst kjøpe brikker med CL7 eller CL8, men du vil ærlig talt ikke merke store forskjellen her heller, mtp. gamingytelsen. OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL8 Dual Ch. eller OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL7 Dual Ch. er gode brikker. "Black Edition"-brikkene går også garantert sammen med hovedkortet/prosessoren du valgte (der kan det være littegrann kluss med enkelte brikker). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå