Pivotal Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 http://www.aftenposten.no/pengenedine/article3558051.ece Hvordan er det mulig? Hvor går grensen mellom overtro og dumskap? Vel, en god latter kan man ha på deres bekostning iallefall Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Denne saken burde henlegges av politiet snarest mulig. De som er så dumme fortjener ikke bedre. Kall det en dyr lærepenge. Det skal ikke lønne seg å være så idiot. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Er noe som ikke stemmer her, er det ikke? "Vedkommende gikk i banken og tok ut 300.000. Nå er sparepengene som skulle gå til ny bil tapt. " "Arendalittene traff hyggelige og sjarmerende Bruno fra Nigeria på byen. De fant tonen og tok afrikaneren med seg på nachspiel." EDIT: Åja, det var en annen gang det. Uansett, att det er mulig å vær så dum. Endret 10. mars 2010 av Espein Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Av og til er folk så dumme at det gjør vondt å tenke på... Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 En artikkel ment for 1-april, som er sluppet litt tidlig? Jeg sliter faktisk med å tro at det finnes så dumme folk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Folks dumhet har sluttet å forundre meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg sliter faktisk med å tro at det finnes så dumme folk. Du finner de tydeligvis i Arendal. Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Haha! Enig med dem over meg, er du så tett at du går på noe sånt, fortjener du ikke annet. Er det for godt til å være sant, er det gjerne det. Halve moroa med svindlere er jo hvor ekstremt lite kreative og gjennomtenkte de er. For eksempel hørte jeg om en "dame" som utga seg for å være datteren til George Orwell og trengte hjelp for å få tak i farsarven sin. Ulempen med saken? Hun påstod at hun var født 1962, altså tolv år etter at han døde. Langt svangerskap, anyone? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg kjenner jeg har litt problemer med å opparbeide sympati til disse som ble svindet i denne saken. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 At det går an, ein ting er å bli lurt men å bli lurt så grundig. Om eg har forstått dette rett så har dette foregått omtrent slik: Du møter ein hyggelig mann på byen og inviterer han med på nachspiel. Det viser seg at denne mannen er ein ekte trollmann som kan kopiere penger ved å knikke seddelen mot eit papir. Om morgenen etterpå synest du fortsatt det er ein kjempegod ide å sende denne mannen pengar, så du går i banken å fører over eit stort beløp. Sjølv under forutsettninga at dette er ekte magi og at mannen er villig til å dobble pengane dine utan å ta betalt for tjenesten så hjelper det vel ikkje å føre over penger elektronisk? Trenger ikkje trollmannen fysiske penger som han kan knikke på? Og kvifor kan ikkje trollmannen kopiere samme seddel fleire gongar? Om du kun kan kopiere kvar seddel ein gong så er det vel berre å kopiere seddelen for deretter å veksle den inn til ein ny seddel som du kan kopiere? Du gløymer også det lille faktumet at om dette er ekte så er det pengeforfalskning. Loven gir ikkje unntak for forfalskninger som er gjort ved hjelp av magi istadenfor ved hjelp av kopimaskin eller trykkeri. Her er det så mange plassar at personane som blir svindla burde ha innsett at dette ikkje er ekte pengekopiering (og sjølv under forutsettninga av at det er ekte så er dei fortsatt villige til å gjere seg til krimminelle for å dobble pengane sine). Kva er det dei har anmeldt nigerianeren for egentlig? Du kan vel ikkje akkurat anmelde for at personen du har ingått avtale om å begå pengeforfalskning i hundretusenkronersklassen har stukket av med pengane dine? Høyrte eg nokon seie skyldig i medvirkning? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Denne saken burde henlegges av politiet snarest mulig. De som er så dumme fortjener ikke bedre. Kall det en dyr lærepenge. Det skal ikke lønne seg å være så idiot. Er ikke noe å henlegge, for ingen av de som er blitt lurt har anmeldt saken. Står det i VG. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Denne er faen meg dagens ass! tror vi har noen fremtidige kandidater til en til en Darwin award her folkens! kan jo være at folk i bibelbeltet bare er litt for godtroende da Lenke til kommentar
agito Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Bra at det finnes mennesker i Norge som er villige til å bruke 300 000 kroner på å gi resten av oss en god latter. Lenke til kommentar
hr_krabbe Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Haha, klassisk Nordic mafia scam :!: Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Burde ikke personene som har blitt lurt bli anmeldt for forsøk på falskmynteri?? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Om morgenen etterpå synest du fortsatt det er ein kjempegod ide å sende denne mannen pengar, så du går i banken å fører over eit stort beløp. Sjølv under forutsettninga at dette er ekte magi og at mannen er villig til å dobble pengane dine utan å ta betalt for tjenesten så hjelper det vel ikkje å føre over penger elektronisk? Trenger ikkje trollmannen fysiske penger som han kan knikke på? Og kvifor kan ikkje trollmannen kopiere samme seddel fleire gongar? Om du kun kan kopiere kvar seddel ein gong så er det vel berre å kopiere seddelen for deretter å veksle den inn til ein ny seddel som du kan kopiere? Du gløymer også det lille faktumet at om dette er ekte så er det pengeforfalskning. Loven gir ikkje unntak for forfalskninger som er gjort ved hjelp av magi istadenfor ved hjelp av kopimaskin eller trykkeri. Haha så utrolig mange herlige poeng! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå