qwerty1 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Har mistet stipendet! Hva skal jeg gjøre!? noen tips? går 2 klasse på vgs,hadde 21 dager og 80timer sist termin.. noe jeg kan gjøre for å få tilbake stipendet? gå til legen og si jeg har et problem? trenger inderlig hjelp her.. klarer meg ikke uten stipend Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du kan skrive egenmelding og si at du har vært syk 3 uker, da får du fjernet de tre ukene fra vitemålet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du kan få strøket opp til fjorten dager fravær. Det du trenger for dette er en legeerklæring. Gå til legen og fortell at du har slitt med depressjoner eller noe slikt. Få legen din til å skrive en retrospekt legeerklæring (det vil si for tiden som har vært) og lever den til skolen. Så må du finne ut hvilke dager du ikke har vært på skolen. Velg ut 14 av dem og skriv en egenmelding på at disse har vært pga. det som du får legen til å skrive i erklæringen. Da skal det bli strøket. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) korrupsjon . begynn å møt opp på skolen ! Endret 10. mars 2010 av m0ffe Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 REgner forresten med du er 18? Hvis du er under 18 så tror jeg du må ha underskrift fra foreldre. (noe usikker på dette dog. Lenge siden jeg var i din alder og hukommelsen kan spille meg et puss) korrupsjon . begynn å møt opp på skolen ! Det hjelper lite nå. Lenke til kommentar
StreakingCaddis Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Har mistet stipendet! Hva skal jeg gjøre!? noen tips? går 2 klasse på vgs,hadde 21 dager og 80timer sist termin.. noe jeg kan gjøre for å få tilbake stipendet? gå til legen og si jeg har et problem? trenger inderlig hjelp her.. klarer meg ikke uten stipend Attest fra lege, psykolog osv er det eneste som kan være noen hjelp. Men det vil ikke gi deg noe stipend, men derimot redusere sannsynligheten for at det du allerede har fått ikke må tilbakebetales. Tviler sterkt på at du får noe mer penger når du ikke møter opp på skolen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Emnetittelen er endret til noe mer beskrivende, se her for mer info. Emnetittelen brøt også med tre-ords-regelen. Endret 10. mars 2010 av aklla Lenke til kommentar
qwerty1 Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Takk for tipsene! Har snakket med rådgiveren min.. er jeg på skolen hver dag frem til påsken,så få jeg tilbake stipendet! Dette sjokket fikk meg nok til å innse og fikk meg gira til å møte opp på skolen! Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Du kan få strøket opp til fjorten dager fravær. Det du trenger for dette er en legeerklæring. Gå til legen og fortell at du har slitt med depressjoner eller noe slikt. Få legen din til å skrive en retrospekt legeerklæring (det vil si for tiden som har vært) og lever den til skolen. Så må du finne ut hvilke dager du ikke har vært på skolen. Velg ut 14 av dem og skriv en egenmelding på at disse har vært pga. det som du får legen til å skrive i erklæringen. Da skal det bli strøket. Men det er jo ikke sikkert at legen gidder. Altså et finnes kjipe leger her i verden. Det holder med at du har vært å si at du har vært syl. Så kan du fjerne hvertfall noen dager.. Lenke til kommentar
sun4evah Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Vel, kanskje du kan begynne med å faktisk være TIL STEDET på skolen.. Derfra kan du snakke med lånekassen og du kan sikkert få tilbake stipendet ditt, men det tar vel litt tid da. Lenke til kommentar
zennox Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg hadde samme problemet - fordi jeg slet med å komme meg opp av morgenen. Gikk å prata med legen, sa jeg hadde problemer med å sovne om kvelden, og at dette hadde medført mye fravær. Da fikk jeg en legeærklæring på fraværet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå