Gå til innhold

PL: 13.3.10 v Hull City, KC Stadium


Anbefalte innlegg

Lørdag 13. mars 2010

b_26.pngHull City - Arsenalb_1006.png

Barclays Premier League

18:30 @ KC Stadium

Canal+ Sport 2

Dommer:

 

Arsenal+v+Hull+City+Premier+League+UkShnVPAukTl.jpg

 

Arsenal og Hull har nærmest utviklet et rivaleri seg i mellom, for hver gang lagene spiller mot hverandre skjer det noe kontroversielt eller oppsiktsvekkende. Sist gang lagene møttes i ligasammenheng startet Stephen Hunt og Samir Nasri en massekonfrontasjon, noe begge klubben i ettertid ble bøtelagt for. Hull ligger for øyeblikket i nedrykkssonen, med samme poengsum som Wolves over dem. Selv om tigrene har tapt sine tre siste kamper, bør ikke Arsenal ta for lett på oppgaven, ettersom Hull har hatt tre bortekamper på rad. Før det igjen spilte de hjemme to ganger på rad, og tok 4 poeng mot Chelsea og Manchester City. Arsenal kommer til Hull fra en festkveld i Champions League på Emirates hvor de feide Porto av banen med 5-0. Nå venter en helt annen type kamp, med en fysisk og desperat motstander som kjemper om å beholde plassen i Premier League.

 

Ligatabell før helgens runde

tablec.jpg

 

 

Arsenal news

Arsène Wenger hadde ingen nye skader å melde i intervjuet etter Porto-kampen. Han kunne bekrefte at Cesc Fàbregas er 50:50 for å møte Hull, mens Robin van Persie har minst en måned igjen å vente. Alexandre Song er fortsatt suspendert med 10 gule kort, og William Gallas er definitivt ute med skade. Sol Campbell fullførte 90 minutter mot Porto og må nok vurdere om han klarer å starte sin andre kamp på fire dager.

 

# Utligjengelige spillere: William Gallas, Johan Djourou, Kieran Gibbs, Alexandre Song, Aaron Ramsey, Robin van Persie.

# Tvilsomme spillere: Sol Campbell, Cesc Fàbregas, Bacary Sagna, Tomas Rosicky

 

________________________________________________________

Forventet starting-XI:

 

Manuel Almunia

Emmanuel Eboué - Thomas Vermaelen - Mikaël Silvestre - Gaël Clichy

Samir Nasri - Denílson - Abou Diaby

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Andrey Arshavin

 

Man to watch: Samir Nasri

_________________________________________________________

 

 

Siste 5 kamper:

Arsenal 5-0 FC Porto

Arsenal 3-1 Burnley

Stoke City 1-3 Arsenal

Arsenal 2-0 Sunderland

FC Porto 2-1 Arsenal

 

 

Hull City news

I tillegg til å ha fått mer hvile enn Arsenal, kan Hull glede seg over å endelig ha fått midtbanetalisman Jimmy Bullard tilbake fra skade. Mange mener at Hull blir et helt annet lag med Bullard på banen. I tillegg håper Phil Brown at Stephen Hunt kan spille mot Arsenal, etter at begge parter bestemte å utsette en fotoperasjon slik at Hunt kan hjelpe Hull i sesonginnspurten. Anthony Gardner, som har vært fast inventar i Hulls forsvar, ble også skadet og er ute i 6 uker. Samtidig er Ian Ashbee definitivt ute frem til mai, mens Seyi Olofinjana og Dean Marney er tvilsomme til kampen.

 

________________________________________________________

Forventet starting-XI:

 

Boaz Myhill

Paul McShane - Steven Mouyokolo - Kamil Zayatte - Andy Dawson

Geovanni - Jimmy Bullard - George Boateng - Stephen Hunt

Amr Zaki - Jozy Altidore

 

Man to watch: Jimmy Bullard

_________________________________________________________

 

 

Siste 5 kamper:

Everton 5-1 Hull City

West Ham 3-0 Hull

Blackburn 1-0 Hull

Hull 2-1 Manchester City

Hull 1-1 Chelsea

 

 

 

Resultattips: Hull City 1-2 Arsenal

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På lørdag skal de merke Arsenal langt oppi hølet! Neida, bare litt! ;)

 

Kommet noen nyheter om Nasri forøvrig? Hvis han ikke er klar og Fabregas fortsatt er litt tvilsom ser jeg gjerne at Rosicky tar over for Nasri. Når det gjelder Campbell så håper jeg virkelig at han starter ved siden av Vermaelen, er en uke til neste kamp igjen, og da burde han være fit for fight (så fremt det ikke er en skade som gjør han utilgjengelig, og Gallas er kanskje tilbake).

 

Vi har akkurat knust Porto 5-0, mens Hull ble knust 5-1 av Everton på søndag. Er vel ingen tvil om at alle forventer 3 poeng her, men håper virkelig gutta ikke er så selvsikre at de ikke dukker opp mentalt på lørdag. Da kan det fort bli vanskelig mot et lag som Hull som vanligvis gir alt. Dog tror jeg vi vinner dette 3-0 etter mål av Bendtner, Arshavin og Walcott.

Lenke til kommentar

Forventer 3 poeng her, noe jeg kommer til å gjøre alle våre siste kamper i PL. Kan bli vanskelig, men jeg har stor tro på at vi kan få kalassiffere her. Hadde ikke hatt noe imot å starte med Fabregas på benken, og Nasri inn i han sin rolle. Vi spilte såpass bra uten han mot Porto og Burnley at vi har bevist at vi ikke er noe one man team, selv om Cesc er viktig. Dessuten spilte vi kansje vår beste kamp offensivt i løpet av sesongen igår, og det uten Cesc. Han kan godt hviles slik at han er klar ut resten av sesongen.

Lenke til kommentar

Syns ikke dere bør forvente en lett kamp og seier med store sifre her. Vi har sett tidligere at dette laget har slitt med fysiske lag på bortebane, og Hull er absolutt ingen pushover på KC. De tok 1 poeng mot Chelsea der, og vant 2-1 mot Manchester City. Uansett hvilken form de er i for tiden kommer de til å gi alt i denne kampen. Men jeg håper også at Cesc starter på benken og blir bytta inn dersom vi sliter, slik han gjorde mot Villa.

 

Og husk at vi blir uten Song i denne kampen, kan fort tape midtbanekrigen med Denílson vs Boateng og Bullard... Men klart, om vi skal henge med så skal det være 3 poeng her. Blir langt tøffere borte mot Birmingham og Tottenham tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke store sifre, men jeg vet at laget er istand til det, dessuten er vi isåpass bra form at det er mulig, men Hull er ingen pushover, det vet jeg.

 

Jeg tenkte faktisk ikke over at Song var ute, tenkte bare på Porto kampen og at han stilte der med engang. Men det gjør jo ting vanskeligere, selvfølgelig. Håper på Diaby i Song sin rolle, da jeg mener han er den på laget som har mulighet til å bekle denne rollen best.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke store sifre, men jeg vet at laget er istand til det, dessuten er vi isåpass bra form at det er mulig, men Hull er ingen pushover, det vet jeg.

 

Jeg tenkte faktisk ikke over at Song var ute, tenkte bare på Porto kampen og at han stilte der med engang. Men det gjør jo ting vanskeligere, selvfølgelig. Håper på Diaby i Song sin rolle, da jeg mener han er den på laget som har mulighet til å bekle denne rollen best.

 

Håper igjen på Eastmond med Diaby og Cesc/Nasri der for å støtte han. Klarer Diaby å vise den disiplinen han gjorde mot Porto mot Hull, så tror jeg vi vinner midtbanekrigen uansett hvem som tar over for Song.

Lenke til kommentar

Dette blir en vanskelig kamp slik som mot Stoke. Hull kommer til å prøve å sparke oss ut av kampen. Like greit at Cesc ikke stiller her. Nasri og Rosicky haltet visstnok av banen i går så vi får se hvordan det går med disse. Om ingen er klare til kampen har vi et aldri så lite problem. Sier seg selv at Denilson - Eastmond - Diaby blir for svakt.

 

Tror denne kampen blir eget jevn og tørr ikke håpe på 3p selv om vi strengt tatt har behov for det i toppkampen. Må nesten bare håpe at Diaby, Arshavin og Bendtner briljerer og at Silvestre ikke driter seg ut.

Lenke til kommentar

Dette blir en vanskelig kamp slik som mot Stoke. Hull kommer til å prøve å sparke oss ut av kampen. Like greit at Cesc ikke stiller her. Nasri og Rosicky haltet visstnok av banen i går så vi får se hvordan det går med disse. Om ingen er klare til kampen har vi et aldri så lite problem. Sier seg selv at Denilson - Eastmond - Diaby blir for svakt.

 

Tror denne kampen blir eget jevn og tørr ikke håpe på 3p selv om vi strengt tatt har behov for det i toppkampen. Må nesten bare håpe at Diaby, Arshavin og Bendtner briljerer og at Silvestre ikke driter seg ut.

 

Hvis både Nasri og Rosicky ikke er friske nok til å starte, så ser jeg gjerne at vi switcher til en 4-4-2 denne kampen og stiller med dette laget:

 

Almunia

 

Eboue - Campbell/Silvestre - Vermaelen - Clichy

 

Walcott - Denilson - Diaby - Arshavin

 

Eduardo - Bendtner

 

Da har vi iallfall 2 spisser som kan skape litt uro, samt hvis Arshavin får nok frihet til å vandre, så har jeg stor stor tro på at Hull forsvaret kommer til å slite stort.

 

Dog tror jeg at Nasri er klar mot Hull, og at vi tar 3 poeng. ;)

Lenke til kommentar

Sagna og Campbell er tvilsomme, mens Fabregas ser ut til å gå glipp av kampen. "It is a little bit more than 50 against now," said Wenger. "That means he will be very short for Saturday." Håper vi klarer å vinne kampen uten å måtte bytte Cesc inn. Ellers nevner han ingenting om Nasri og Rosicky, så jeg regner med at de er skadefrie. Har oppdatert Arsenal news med disse skadene.

Lenke til kommentar

Håper på:

 

Lukasz Fabianski

Emmanuel Eboue - Sol Campbell - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Samir Nasri - Craig Eastmond - Abou Diaby

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Andrei Arshavin

 

Tipper på:

 

Manuel Almunia

Emmanuel Eboue - Thomas Vermaelen - Mikael Silvestre - Gaël Clichy

Samir Nasri - Denilson - Abou Diaby

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Andrei Arshavin

 

Vi vinner 3 - 1. Vermaelen, Bendtner og Arshavin står for målene.

Lenke til kommentar

Hvorfor håper du konstant på Fabianski? Almunia har vært rimelig feilfri i det siste og holder et godt nivå. Fabianski har ikke imponert meg, og uansett er det alltid risky å sende utpå en keeper uten kamptrening. Sier at vi holder oss til Almunia ut sesongen, med mindre han driter seg loddrett ut i et par kamper og koster oss poeng. Tro meg, jeg er heller ikke begeistret for vår keepersituasjon, men det blir bare dumt å rotere på dem i en så viktig del av sesongen.

 

Rosicky lagt til "tvilsom"-lista.

Lenke til kommentar

Hvorfor håper du konstant på Fabianski? Almunia har vært rimelig feilfri i det siste og holder et godt nivå. Fabianski har ikke imponert meg, og uansett er det alltid risky å sende utpå en keeper uten kamptrening. Sier at vi holder oss til Almunia ut sesongen, med mindre han driter seg loddrett ut i et par kamper og koster oss poeng. Tro meg, jeg er heller ikke begeistret for vår keepersituasjon, men det blir bare dumt å rotere på dem i en så viktig del av sesongen.

 

Rosicky lagt til "tvilsom"-lista.

Er forsåvidt enig. Fabianski trenger en streak med kamper før han blir god, og det burde han kanskje ikke få før pre-season. Greit nok, Almunia ut denne sesongen, så får Fabianski kjempe seg inn i førstelaget neste sesong. Etter det tror jeg Szczesny tar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...