koots Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Sliter med at internett detter ut ved tung bruk, det vil si torrents og andre nedlastinger, eller når det er fler som bruker nettet samtidig. Det eneste som hjelper da er å starte routeren på nytt. Routeren er en D-Link AirPlus Xtreme G. Noen som vet hvordan man får fikset dette? Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Prøv å stille opp hvor mange "connections" ruteren kan få inn samtidig innpå selve ruteren og sett ned hvor lang tid det skal ta før en connections skal "droppes". Fungerte for min del. Endret 10. mars 2010 av vivastar Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvis det er mange som bruker bittorrent, så vil jeg anbefale en ny router. Bruker selv ASUS RT-N16 og den tåler > 300.000 forbindelser i bittorrent. Det går ellers fint an å begrense antall forbindelser (connections globally) i et bittorrent program. Prøv f.eks 50 forbindelser og slå av DHT. Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Holder at en person i huset bruker bittorrent, mens en annen bare er på nettet for at det skal dette ut. Det samme gjelder andre ting som laste opp bilder til face/photobucket eller lignende. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kjøp nytt... Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Kan det ha noe med båndbredden å gjøre? Har 3 mbit tror jeg, maks nedlastingshastighet ligger på 400 kb/S. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kjøp nytt... En herlig måte og bevare miljøet og spare penger... Nei, fra spøk til revolver. Har du prøvd deg på en firmwire oppdatering? Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kjøp nytt... En herlig måte og bevare miljøet og spare penger... Nei, fra spøk til revolver. Har du prøvd deg på en firmwire oppdatering? før vi skyter ruteren: er du sikker på at det ikke er ISP som kaster deg ut? en restart av ruter medfører jo DHCP-fornying... mulig jeg er helt på bærtur her men hvilken ISP har du? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kjøp nytt... En herlig måte og bevare miljøet og spare penger... Nei, fra spøk til revolver. Har du prøvd deg på en firmwire oppdatering? He, he. Det hender man blir litt lei av at man skal utføre mirakler med crappy hardware. Disse DI-5xx og DI-6xx er ikke akkurat D-links beste produkter. En ny kvalitetsrouter fjerner alle disse problemene og man slipper å tweake eller irritere seg blå. Du har selvsagt rett i at en firmwareoppgradering er lurt å prøve før man resignerer. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg hadde en tråd oppe i forrige uke. Samme router, men nettet gikk syklig tregt. Vet at beta firmware som ligger på hjemmesidene til dlink fikser mange problemer med denne routeren. Er jo verdt å prøve. Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Har en DI-624+ HW: D, men på dlink sine sider så ligger det kun HW: A, HW: B og HW: H s¨da får jeg ikke oppdatert med riktig software. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Det står vel inne på routeren når driveren du har ble sluppet. Siste på hjemmesiden ble sluppet 09/01/2006. 2.09b71 DI-624+ HW: B Addresses the Intel 2200BG PSP polling crash issue 1.23b26 DI-624+ HW: A Fixes an issue with NTP Server 2.09b71 DI-624+ HW: B Addresses the Intel 2200BG PSP polling crash issue Endret 11. mars 2010 av Ziuuung Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hei. Gå inn på routern din, og sett opp en ny DNS adresse fra din internett leverandør. Gjerne en av de andre enn den øverste de har i lista på sin webside. For problemet er at din router flipper ut litt når den mister kontakten med DNS, og dette resulterer i at den resetter seg selv. Snodig problem, men f.eks de gamle zyxel routerne hadde akkurat samme problem ved høy load. Etter at du har endret til en av de andre DNS serverne, og det da HELLER ikke hjelper, forsøk å finne en gratis DNS server. Tips: google.com og skriv rett og slett gratis dns servere. Lykke til Lenke til kommentar
koots Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Takker for svar, men har et par spørsmål. Prøv å stille opp hvor mange "connections" ruteren kan få inn samtidig innpå selve ruteren og sett ned hvor lang tid det skal ta før en connections skal "droppes". Fungerte for min del. Gå inn på routern din, og sett opp en ny DNS adresse fra din internett leverandør.Gjerne en av de andre enn den øverste de har i lista på sin webside. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 DI-624+ ruteren til D-Link har vært et relativt notorisk problembarn, hvor blant annet enkelte revisjoner er helt håpløse. Ikke minst ved tung p2p. Som trådstarter alt har funnet ut, er denne laget i uttalelige revisjoner, og da garantert med ulike brikkesett. Tror faktisk både TI, Prism med flere er brukt. Opplevde det samme med to revisjoner av DI-624, hvor revisjon B (etter den crappy strømforsyninga var skiftet), fungerte som bare det mens C-revisjonen bare fant på tull. DI-624 C skal ha samme brikkesett som DI-624+ A (eller noe slikt) Dessverre er det nesten umulig å finne ut hvilken som er stabil og ikke, da de fleste som klager glemmer at revisjon er særdeles viktig. I tillegg er det ulike revisjonsnummer i USA og Europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå