Uukutr Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg er innkalt til tjeneste i luftforsvaret i januar 2011. Jeg kunne godt tenkt meg en utdanning i forsvaret, men har ikke generell studiekompetanse. Mangler eit par fag for å fullføre. Er dette noe en kan gjøre mens man er inne til førstegangstjeneste? Jeg kunne godt tenkt meg å søkt på pilotutdanning, og fristen for dette er i desember. Vil det si at jeg kan ta de nødvendige testene når jeg skal inn i januar? Vet det er veldig vanskelig å komme gjennom, så i verste fall så vil jeg utdanne meg til flygeleder, finst noen slik utdanning i forsvaret? Viss ikke, hvilken retning burde jeg valgt etter rekruttskolen for å få best mulig utnytte av året til utdanning til flygeleder? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Emnetittelen er endret til noe mer beskrivende, se her for mer info. Emnetittelen brøt også med tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) En fin start for utdanning i Forsvaret vil alltids være befalsskole. Les mer om BS på mil.no Endret 10. mars 2010 av ing-cognito Lenke til kommentar
Uukutr Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Men hva sitter man igjen med etter desse 2 åra? Jeg er ute etter generell studiekompetanse, men vil veldig gjerne ha en utdanning i forsvaret. Er det vanskelig å komme inn på befalskolen? Og hvordan blir det når jeg ikke skal inn til førstegangstjeneste før i januar 2011? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå