K-G Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei! Har drivd å søkt litt rundt på muse bevegelser i et annet program når den er minimert, slik at jeg kan surfe på nett o.l mens musa gjør sitt i det andre programmet, men klarer ikke å finne noe. Er det noen som har noen forslag til hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men for å hente peker posisjonen kan du bruke: BOOL GetCursorPos(LPPOINT lpPoint); ...Regner også med at du bruker windows Mer info om windows api kan bli funnet her: Cursors windows API Lenke til kommentar
K-G Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Takk for svar! Det jeg prøver er at programmet skal styre musa inni ett annet program, la oss si PingPong, så skal den styre den ene forsvarern Jeg vet at dette er mulig med mouse_event/SetCursorPos, og det jeg prøver å finne ut av er at den skal fortsette å bevege forsvareren mens programmet er minimert, slikt at man kan surfe på web mens PingPong spillet ikke forstyrrer og gjør sitt. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Så problemet ditt er at programmet som skal styre PingPong ikke gjør noe når det er minimert? Hvis ja så har det noe med hvordan du har laget programmet ditt, programmet stopper ikke når det blir minimert. Lenke til kommentar
K-G Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Ops, nå forklarte jeg litt feil, mente når Pingpong er minimert så skal den fortsette i bakgrunnen liksom. Har sett litt på CreateCursor() GetCursorPos() og har prøvd meg litt frem, men ingen hell Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 CreateCursor er helt helt feil vei å gå, men har du kontroll on koden til "pingpong" eller har du andre måter å finne ut om det du prøver på faktisk er mulig. For alt du vet kan vel programmet stoppe spillet når det blir minimert. Programmet kan jo godt ha problemer med å bruke peker posisjonen ettersom programmet ikke finnes på skjermen. Lenke til kommentar
K-G Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg tror jeg egentlig har tenkt helt feil, egentlig så var jeg ute etter mouse click i en hwnd som ikke var fokusert, har klart å finni mye nytting info om det nå, for nå klarte jeg å søke riktig, ser at folk bruker SendMessage() PostMessage(), men vet ikke om det finnes noe bedre? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Du kan bruke noe annet en message queue, for eksempel direct input eller andre api-er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå