Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

svimmelhet når jeg reiser meg opp, krampe i kropp, våkner på gulvet

dan882

Anbefalte innlegg

hei.

Ofte når jeg reiser meg og har gått litt blir jeg skikkelig svimmel. det går plutselig rundt, det blacker ut og inn et par ganger, ender ofte med trynings, kroppen har i værste fall begynne å riste som bare det, og det at jeg våkner opp på gulvet i stuen, når jeg reiste meg etter å ha tatt på skoene engang, begynte å riste og våknet opp i skohyllen, ( satt på skohyllen hodet lå inni hjørnet på jakkene som henger der.

det hender som oftest kun hjemme. fant en mildere grunn, tenkte dette er "normalt", som jeg linker til nedenunder.

grunnen til at jeg spør, er at igår kveld når jeg skulle legge meg kl.1, reiste meg, gikk mot badedøren. merker at jeg ble svimmel, tok tak i døren for å holde meg oppe, tok tak i døren, ikke dørhåndtaket, datt bakover, våknet opp på gulvet, da hadde jeg klemstet hånden noe inni helvete. det gikk opptil 10 sekunder, krampe i alt, totalt blackout.

jeg vet aldri hvor lenge jeg ligget på gulvet, halveis i senga eller i skohyllen..?

etter klemstringen har jeg funnet ut at dette kan gå skikkelig gale, hvis jeg etter 10 sekunder skulle gå i en trapp o.l.

Hva kan årsaken til dette "ekstreme" tilfellet være, og hva bør jeg gjøre med problemet? legen er vurdert ja.

jeg er gutt, 17 år,

kan nevne at jeg trener ca 4-5 ganger i uken, spiser sundt og spiser brunost og leverpostei (jern mangel var nevnt i artikkel under)

takk for svar!

mildere tilfelle:

http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/1568791416

edit: lurer på hvorfor jeg rister, min som er 2år yngre sa det så ut som jeg fikk anfall. rister bare til jeg detter, men skulle tro det var jordskjelv i dette tilfelle

Endret av dan882
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er vel bare en ting og anbefale her, LEGEN! må nok ta deg en legetur, finner nok de ut av det. kan jo ikke gå rundt og ha det sånn heller, i værste fall kan du jo dette ned en trapp eller lignende som du sier, eller værre.

sant. skjer ikke en gang i uken, men kan skje et par ganger i måneden! forrige gang utenom igår var skohyllen forrige måned.

hva vil legen gjøre? og hvilket "symptom/sykdom" . tviler litt på at det er jernmangel, og dårlig blodsirkulasjon når jeg jogger ca 2 ganger i uken, gym en gang og styrketrening 3/4 ganger :hmm:

endret førstepost på slutten*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...