kessen_er_bra Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det er drømmen og bare studere helt til jeg dør. Jeg studerer nå, og lurer på hvordan jeg går frem for å studere til den dagen jeg dør. Jeg skal selvfølgelig ikke hoppe foran bussen i morgen! Men til jeg blir gammel. Er dette mulig, samtidig leve et forholdsvis normalt liv? Eller krever samfunnet sitt...? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Uni har ett problem, evige studenter. Derfor lager man en fremdriftsplan man godkjenner. Vil du virkelig leve resten av livet med deltidsjobb? Lenke til kommentar
kessen_er_bra Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Kunne tenkt meg å sleppe å jobbe. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Haha. Den var ny - og lite gjennomtenkt etter min mening. Virker som du syns arbeidslivet ser tungt ut og at studenttilværelsen med "gratis" lånekassepenger virker lett og greit. Ytters tvilsomt at du kommer til å studere hele livet (!) - Før eller siden vil du nok bli mer moden og forstå at det virker like løkete som en fjortis i trassalderen som sier i mot alt av sunn fornuft fra voksenverden. Joda, er jo bare å starte det. Begynn med realfag, skaff deg en bachlorgrad, master, doktor, professor.... og ta en ny bachlor, master, doktor, prfessor... gjenta dette fire-fem ganger. Så er det nok i mål. Men fy faen for et tamt og kjedelig liv det blir da. Virker som utrolig kjedelig. Eller vent... studere hele livet? BLI LÆRER ! Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Må bare legge inn at lånekassa har x år så får man ikke mer. PhD må man søke om, ofte 100-500 søkere og plassene er øremerket så det kan hende ditt fakultet ikke får en eneste plass på flere år. Men master får man i for eks teknologi, da kan man ikke ta flere mastere uten å bytte fag til noe helt annet med da 5 nye år. Selv om du vil så vil ikke skolene, du vil slite med å få plass/veileder ol på flere av fagene. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Man _MÅ_ ikke følge fremdriftsplanen, jeg gjør ikke det på NTNU. Uansett er det vel maks 8 år med lån og stipend fra lånekassen. I tillegg holder ikke 6700kr i mnd så lenge, man må ha deltidsjobb eller støtte fra foreldre. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nei, det er ikke mulig, med mindre du har enorme mengder sparepenger å tære på eller er villig til å jobbe deltid resten av ditt liv. Lenke til kommentar
kessen_er_bra Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Hvis jeg blir en trygdemisbruker kan jeg studere mens jeg er det? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvor egoistisk er det mulig å bli? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Håper du blir påkjørt av fornuften på vei til butikken i dag, og innser hvor idiotisk det faktisk er å studere livet ut. Å ønske seg til å bli trygdemisbruker er en holdning jeg overhodet ikke kan forstå selv om jeg ønsker det. Du ender opp som en parasitt som suger på samfunnets arterie. En taper som til slutt kommer til å miste alt du har av nettverk grunnet holdninger. Å ha struktur i livet er sunt. Om du vil sammenligne det å ikke jobbe/vegre seg fra å jobbe med å leve fritt, synes jeg synd på deg. Det er andre mennesker som betaler for din latskap og det er absolutt ikke noe vi gjør med glede. Hvorfor ikke ønske å jobbe med noe man trives med? Har du noen gang jobbet i det hele tatt nok til å faktisk kunne uttale deg om at du ikke liker å jobbe? Det finnes yrker for alle og enhver, så prøv å finn ut hva du faktisk liker, prøv å få en utdannelse innen det og lev økonomisk godt ved å faktisk gjøre noe du liker. Det er heldigvis tilnærmet umulig å leve som evig student, med mindre man er rik. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 tror nok det bare er å gi opp det håper du sats heller på master>doktor>professor og få deg en jobb på et universitet eller noe Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 100 kroner på at dette er et troll, men uansett. Hvis du har lyst til å studere fordi du vil er veldig kunnskapstørst og ønsker å lære mest mulig: Ta en doktorgrad og bli vitenskapelig ansatt ved et universitet. To veldig små nåløyer, for øvrig, men slettes ikke umulig. Da vil du ha forskning som en av hovedoppgavene dine. Hvis du vil leve det enkle studentlivet resten av livet: Dropp tanken. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Få deg en Ph.D så kan du runke på et "professorkontor" resten av livet! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvis jeg blir en trygdemisbruker kan jeg studere mens jeg er det? Nei. Studier er på visse vilkår likestilt med arbeid, og kan du studere er du ikke arbeidsufør. Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Få deg en Ph.D så kan du runke på et "professorkontor" resten av livet! Lattis, den var dagens!! Kan ta doktorgrad på onani, og si at du onanerer i forskningsøyemed ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå