Gå til innhold

Filmruller og flyplass scanner, går det bra?

Anbefalte innlegg

Hei. Som emntetittelen antyder, lurer jeg på om det går bra å la filmruller bli scannet på flyplasser. Jeg reiser Rygge-Düsseldorf (Weese) t/r i påsken. Jeg har med Kodak Portra 400VC og Kodak Ultramax 400 om det har noen betydning.

Jeg har ikke lyst til at filmene, særlig den dyre Portraen skal bli ødelagt. Ultramaxen er det ikke så farlig med om de ikke blir eksponert :p ...Betalte 21,90,- pr. rull. Har svært lite lyst til å få ødelagt eksponerte filmer med minner fra turen.

Endret av grizley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem sålenge det ikke er snakk om østblokkland som ikke har oppgradert maskinene sine på 50 år. Da kan det være problemer, spesielt med veldig rask film (3200ish).

Hvis du vil være helt 100% sikker så kan du jo bare finne frem filmen og vise den til vaktene og si at du helst ikke vil ha den igjennom scanneren.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem sålenge det ikke er snakk om østblokkland som ikke har oppgradert maskinene sine på 50 år. Da kan det være problemer, spesielt med veldig rask film (3200ish).

Hvis du vil være helt 100% sikker så kan du jo bare finne frem filmen og vise den til vaktene og si at du helst ikke vil ha den igjennom scanneren.

Takk for tipset Sn0dig :) Får vel vise frem filmene (8stk) og høre om det er greit at de ikke blir scannet. Kan vel ikke "smugle" dem igjennom security'n i lommene uten at vaktene ser lommene som buler :p

Lenke til kommentar

Iblant slipper man å sende dem gjennom, iblant ikke. På Gardermoen pleier de å være greie, selv om de påstår at det er ufarlig for filmen.

Jeg har reist med filmer fra 20 --> 3200 ISO, hvor de har gått gjennom skanner, og ingen av filmene tok skade av det.

Francis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...