enva Skrevet 10. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2010 Hei, Jeg har i snart to år holdt på med flyfotografering. Grunnen til at jeg begynte, var at jeg ønsket å dokumentere alle de forskjellige flyene og selskapene jeg har sett. Mao bevare bildene som et "minne". - Jeg er over snittet fly-interessert, og drømmer om å bli pilot en dag Derfor ønsker jeg at dere skal se gjennom noen bilder jeg har plukket fram, og ut i fra de vil jeg at dere skal gi meg KONSTRUKTIV kritikk på hva jeg kan forbedre meg på osv. - Grill meg gjerne om bildene virkelig er ille :!: I alt har jeg nærmere 3000 bilder som jeg er passe "fornøyd" med, og bildene nedenfor representerer så og si hvordan jeg er som fotograf. Jeg er som sagt ingen proff, men er selvlært og bruker en god del tid på fotografering av fly. I sekken har jeg følgende utstyr: - Canon EOS 450D - Canon EF70-200mm f/4L IS USM - Tamron AF17-50mm F/2.8 Di-II LD Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 10. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2010 Som "flyportretter" synes jeg bildene er bra, men de fleste bildene har ikke noe mer i seg enn en nøytral avbildning av flyet. Jeg ville foretrukket litt mer "luft" rundt flyene, spesielt foran. Det føles riktigere når flyet har litt plass å bevege seg inn i. De to bildene som jeg synes skiller seg positivt ut er bildet fra cockpiten og det siste bildet (der flyet lander i solnedgangen). Disse bildene mener jeg at har en fotografisk verdi utover det å dokumentere hvilke fly du har sett. -trygve Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 10. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2010 Akkurat det jeg tenkte på, det er litt lite luft foran nesa ja. Alle trenger mer luft, men ellers er de jo bra flybilder. Well done! Lenke til kommentar
GSM Skrevet 10. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2010 Stor fan av bildet fra Cockpiten og det siste med solnedgang.. Meget stilig Lenke til kommentar
enva Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) TakkTakk! Har flere "litt spesielle" flybilder, som kanskje skiller seg ut fra de vanlige flybildene. Her prøvde jeg meg bare fram Fotografert på Værnes høsten 2009. De-icing på Gardermoen Levanger mikroflyklubb lander på Værnes Air Nostrum på Murcia i Spania Jeg er ikke så fornøyd med kvalitet på alle disse, men noen av de ble tatt for over 1 år siden da jeg hadde et Tamron 70-300 objektiv til 999 kroner Endret 11. mars 2010 av enva Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2010 Det er mulig den siste bunken er mindre bra, rent teknisk. Men komposisjonsmessig, så synes jeg de er en del bedre. Særlig de-icing bildet er tøft. Lenke til kommentar
probin Skrevet 11. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2010 de-icing bilde var jo drittøft! siste bunken med bilder var jo bra (syns jeg) Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 11. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2010 Det er mulig den siste bunken er mindre bra, rent teknisk. Men komposisjonsmessig, så synes jeg de er en del bedre. Særlig de-icing bildet er tøft. Jeg støtter denne. Flere av disse bildene har det lille ekstra. Avisingbildet er allerede nevnt, og jeg synes også månebildet fortjener å trekkes frem. -trygve Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 11. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2010 Avisingbildet var ufattelig stilig. Jeg syns det hadde en sjarme og viste litt hva flyet faktisk gjennomgår. Det ser nesten litt muggent ut det flyet. Som en katt som blir vasket. Lenke til kommentar
Suic Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 Elsker bilde nr 4 fra toppen, og nr 3 fra din siste post, veldig fine farger Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 Absolutt imye bra, men som allerede nevnt trenger mange av bildene litt mer luft foran flyene. Ellers syns jeg fort at stillestående fly blir ganske kjedelig, men så er jeg vel ikke akkurat flyinteressert. Likte best de-icing og solnedgangsbildet. Ellers ser jo fly fin ut under letting og landing, men taxing blir fort kjedelig. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 15. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Likte de tre nederste bildene i førsteposten, der flyene er plassert inn i et miljø. Et A4-Bilde av fly, med helt klar og blå himmel i bakgrun, gir meg egentlig ingenting, ettersom jeg ikke er flyinterresert. Men det skal du ha, jeg har aldri sett bedre flybilder. Flott serie! Endret 15. mars 2010 av Photôgrapher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå