prisguide Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har hatt Amiga før og har nå lest om den nye AmigaOne. Må si etter at jeg har lest dokumentasjonen om Amiga OS4 og PPC arkitekturen så er jeg ganske fristet ....noen som har erfaring med denne eller kjenner noen ? Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Er det virkelig ingen på forumet her som er interressert i Amiga.... er det bare PC som gjelder .Vet at den ikke har gjort seg spesielt bemerket ennå i og med at den nettopp har ankommet , men litt interresse må det vel være å spore Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Er det virkelig ingen på forumet her som er interressert i Amiga.... er det bare PC som gjelder .Vet at den ikke har gjort seg spesielt bemerket ennå i og med at den nettopp har ankommet , men litt interresse må det vel være å spore Ingen interesse i her iallefall... Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Etter alle utsettelsene AmigaOne har blitt utsatt for, har jeg ganske enkelt ikke vært oppdatert på dette området det siste halvåret. Har du ikke har vært der allerede, bør du kanskje ta deg en tur innom amiga.org. Kanskje det beste nettstedet dersom du vil få litt mer innsikt i AmigaOne og Amiga generelt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Ingen som engang vet når OS4 blir sluppet/ferdig? Eneste jeg finner fra hjemmesidene dems: August 7, 2002 - Snoqualmie, WA. As the release date for the next generation of Amiga desktop products gets ever closer, blablablablabla...... Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Nei det er vel ikke så mange her som opplevde de gode gamle Amiga årene ,SUKK Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 venter bare på svar/innspill fra "kjøleren" jeg nå Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Ja jeg er enig , det har vært skralt med informasjon, men såvidt jeg har forstått vil Amiga OS4 være klart nå i juni , datakompaniet selger allerede aAmigaOne hovedkort med prossessor, og www.eyetech.co .uk selger også nå ferdige systemer Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 venter bare på svar/innspill fra "kjøleren" jeg nå JA hvor han nå når man trenger ham Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Nei det er vel ikke så mange her som opplevde de gode gamle Amiga årene ,SUKK Joda, har 3 stykker selv, jeg. En standard A500, en A1200 med HD og 6MB RAM, og en A4000T med 96MB RAM / 200MHz PPC / 18GB SCSI HD / lydkort / skjermkort etc. etc. Bruker sistnevnte jevnlig. Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Ja jeg er enig , det har vært skralt med informasjon, men såvidt jeg har forstått vil Amiga OS4 være klart nå i juni , datakompaniet selger allerede aAmigaOne hovedkort med prossessor, og www.eyetech.co .uk selger også nå ferdige systemer www.eyetech.co.uk <-- trykkelink som funker Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Nei det er vel ikke så mange her som opplevde de gode gamle Amiga årene ,SUKK Joda, har 3 stykker selv, jeg. En standard A500, en A1200 med HD og 6MB RAM, og en A4000T med 96MB RAM / 200MHz PPC / 18GB SCSI HD / lydkort / skjermkort etc. etc. Bruker sistnevnte jevnlig. God bless ya, skulle vært en egen Amiga post her på forumet , kanskje interressen ville vært større da Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 God bless ya, skulle vært en egen Amiga post her på forumet , kanskje interressen ville vært større da Ja du kan jo foreslå en opprettelse av en Amiga kategori på forumet til hvem det nå er som er ansvarlig for sånt. Hardware (som i Hardware.no) omfatter jo tross alt Amiga hardware også. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Nå fikk jeg en skrekkelig trang til å kople A1200'n min på ADSL'en her... synd jeg ikke har mer plass her på rommet... Lenke til kommentar
Kjøleren Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Har hatt Amiga før og har nå lest om den nye AmigaOne. Må si etter at jeg har lest dokumentasjonen om Amiga OS4 og PPC arkitekturen så er jeg ganske fristet ....noen som har erfaring med denne eller kjenner noen ? Datakompaniet skaffe AmigaOne og man kan også kjøpe hos www.eyetech.co.uk, men AmigaOS 4.0 er enda ikke ferdig, så du bør vente til at det er ute, tror DK selger maskinen (Hovedkort + CPU) fra 6500-8000 kr. 28. Juni skal AmigaOS 4.0 vises frem i Göteborg, Sverige! Endelig begynner ting å skje, maskinen har vært utsatt sinnsykt lenge nå, AmigaOne med AmigaOS 4.0 kommer til å slå alt som er! Bare sjekk dette lekre GUI'et :wink: http://amiga.org/modules/newbb/viewtopic.p...id=9079&forum=2 Å kjøpe AmigaOne er et mye bedre alternativ enn å oppgradere en A1200 eller A4000 til PPC, men hvis du allerede har Mediator så kan valget bli litt vanskeligere, men OS4 vil kjøre raskere på en AmigaOne enn de gamle maskinene, selv med SharkPPC. Beste er å kjøpe en AmigaOne å kjøre OS4 og beholde en A4000 eller A1200 med OS 3.9 for AGA og annet diverse som funker best på de gamle maskinene Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Det GUI'et ditt er jo bare bull. Kun et forslag til hvordan ting kan se ut. Har vel ingenting med virkeligheten å gjøre. Lenke til kommentar
4pLaY Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 AmigaOne er ute nå om du vil kjøpe den men AmigaOS4 er ikke enda ute! så om du ikke har planer om og kjøre Linux på den bør du nok vente til OS4 er ute! personligt tok dem for langt tid så jeg kjøpte "rivalen" deres Pegasos med Morphos (www.pegasosppc.com) beste plasse for og finne ut nyheter om Amiga er som sagt plasser som Amiga.org/ann.lu/osv eller den Norske Polarboing.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har min Amiga 500 og med Super Cars II så mer enn det trenger jeg ikke. 500'mn er mer enn bra nok for chips og spilling. PROtracker eier Lenke til kommentar
4pLaY Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har min Amiga 500 og med Super Cars II så mer enn det trenger jeg ikke. 500'mn er mer enn bra nok for chips og spilling. PROtracker eier AmigaOne er ikke siktet etter folk som mer eller mindre hadde en A500/A1200/osv og brukte Amigaen sin mest til spilling men de som faktisk brukte/bruker den som en desktop maskin og kanskje til mer seriøse ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå