Gå til innhold

Regler mot snus på fly?

Konnis

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal på klassetur i morgen og lurer på om det er noen regler for det å ta med snus ombord et fly osv. Er under 18. Er det noen mulighet for at den blir "stoppet" og kastet i kontrollen (altså, der man tar av seg beltet og sender sekken gjennom røntgenmaskina)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, hadde vore uventa om snus ikkje var lov når alkohol og tobakk er tillat.

Det kan alltids hende at noko ber deg om ikkje å snuse på flyet, du er på ingen måte lovpålagt å kaste snusen, men det blir nok satt pris på av dine medpassasjerar.

Lenke til kommentar

Nei, hadde vore uventa om snus ikkje var lov når alkohol og tobakk er tillat.

Det kan alltids hende at noko ber deg om ikkje å snuse på flyet, du er på ingen måte lovpålagt å kaste snusen, men det blir nok satt pris på av dine medpassasjerar.

Jeg har aldri blitt sjenert av at noen snuser nært meg? Man skal vel være rimelig hårsår da...

Lenke til kommentar

Eg kjenner nok av folk som snuser, kan ikkje sei det plagar meg, men det er utvilsom ein del som blir plaga av lukta.

Skal du til utlandet kan det bli litt annerledes, ikkje mtp. lovgivning, men f.eks. i England er det veldig uvanlig å snuse og mange engelskmen synast det rett og slett er ekkelt.

Lenke til kommentar

Skal til Spania, de vet nok ikke helt hva snus er men de er jo veldig milde på dette med alkohol og tobakk da.

Takk for raske svar! Er lite keen på å bli sendt hjem fra flyplassen dersom læreren finner ut at flyplassmennene grafser opp snus fra håndbagasjen min. :p

Lenke til kommentar

Jeg har reist mange ganger med snus i veska, ingen problem. Veska mi blir ransaket på flyplassen hver gang jeg skal reise pga. at jeg har så mange ledninger i den (Rettetang, pc-lader, mobillader osv) Jeg lærer aldri! Men uansett så har de aldri reagert på snusboksen, både før og etter jeg ble 18:)

Lenke til kommentar

Tänk dock på att det i andra länder kan tyckas främmande och exotiskt att snusa.

Är ju inte i många delar av världen förutom i Skandinavien där man sitter och trycker upp tobakspåsar doppade i koksalt i käften.

Hvis det är lössnus blir det ännu mer misstänksamt.

De kan misstänka narkotika.

"Look at him, he's putting some brown substance under his lip! I think it's Heroin".

:thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Har flydd flere ganger i Norge med 2-3 bokser i sekken og i jakka. Har aldri blitt stoppet og spurt om legitimasjon for tobakkbruk o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...