TAG Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hei! Jeg skal til å kjøpe nytt grafikk-kort, og valget ser ut til å bli mellom Geforce4 TI4200 64/128 MB DDR og Radeon 9500 PRO. Jeg regner med at 9500 PRO kortet er det beste av disse, men ettersom Geforce kan plukkes opp ca 500 kroner rimeligere, lurer jeg på om disse likevel er gode nok til å spille HL2 / Doom3. Kjører ellers på en 1800 XP Athlon / 256 MB DDR 333Mhz RAM og et MSI KT3 Ultra hovedkort. Takknemlig for alle innspill! :-? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 når de spillene kommer ut er grafikkortet ditt verdt halvparten av det du kjøpte det for. jeg venter til HL2 kommer så oppgraderer jeg pcen billig og da skal jeg le av alle som kjøpte dyr hardware nå men som sliter med å spille de spillene . Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 minumum gfx-kort krav til de to spillene vil jeg tro er noe sånt som GeForce 256 (det første geforce) / ati radeon 32mb tror hl 2 skulle inneholde en ny software render teknoligi som skal gi rimelig bra grafikk uten bruk av grafikkort (men da kan du like greit glemme å spille det spillet, blir langt ifra som med et fullt dx9 gfx-kort) for å kjøre spillet på max vil jeg nok anbefale noe som radeon 9700 (pro/non pro) noe høyere enn det vil man ikke trenge så lenge man har en oppegående prosessor (intel p4 2,5ghz/ amd xp2500, jo høyere jo bedre selvfølgelig) og rikelig med ram (512mb ddr og oppover burde gå fint) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 minumum gfx-kort krav til de to spillene vil jeg tro er noe sånt som GeForce 256 (det første geforce) / ati radeon 32mbtror hl 2 skulle inneholde en ny software render teknoligi som skal gi rimelig bra grafikk uten bruk av grafikkort (men da kan du like greit glemme å spille det spillet, blir langt ifra som med et fullt dx9 gfx-kort) for å kjøre spillet på max vil jeg nok anbefale noe som radeon 9700 (pro/non pro) noe høyere enn det vil man ikke trenge så lenge man har en oppegående prosessor (intel p4 2,5ghz/ amd xp2500, jo høyere jo bedre selvfølgelig) og rikelig med ram (512mb ddr og oppover burde gå fint) Blir spennende å se hvordan man skal få bilde på skjermen UTEN grafikkort da dette må jo bli revolusjonerende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå