Gå til innhold

Problemer med å åpne porter i d-link DI-524

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg gått gjennom guiiden på portforwarding.com et par ganger, og alltid mislyktes med å åpne porter. Jeg har satt pcen til å kjøre på en statisk ipadresse, og gått inn på konfigurasjonssiden for routeren for å skrive inn de porter som skal åpnes. For eksempel har jeg forsøkt å åpne noen porter for fifa 09 på pc, men når jeg skal sjekke om de er åpne er de visst ikke det. Internettleverandøren er nextgentel og den trådløse routeren er d-link DI-524. Routeren min er plugget inn via et modem, kanskje det er det som er årsaken? Eller er det noe annet som kan ha vært gjort feil i prossessen?

takk for svar=)

Endret av sjimpanse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt avhenging av modemtypen du har. Dersom det er et routermodem så har du jo 2 routere, dvs om du åpner porter i den ene routeren vet jo ikke den andre hvor det skal sendes.

Det enkleste, dersom du har et routermodem, er å kjøre enten modemet i bridge mode eller routeren som et aksesspunkt.

Du får si ifra om du ikke har et routermodem, eventuelt er usikker så poster du modellnavn og modellnr.

Lenke til kommentar

Litt avhenging av modemtypen du har. Dersom det er et routermodem så har du jo 2 routere, dvs om du åpner porter i den ene routeren vet jo ikke den andre hvor det skal sendes.

Det enkleste, dersom du har et routermodem, er å kjøre enten modemet i bridge mode eller routeren som et aksesspunkt.

Du får si ifra om du ikke har et routermodem, eventuelt er usikker så poster du modellnavn og modellnr.

Modemet er av typen netopia Cayman 3351.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...