Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde på skjerm, def hovedkort?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et problem med min gamle selvbygde stasjonærPC.

Får ikke bilde på skjermen (samsung 226bw)

Skjermkortet, gainward 6600GT har VGA og DVI utgang, og skjermen har de samme inngangene.

har prøvd begge inn/utgangene, og søkt etter signal på skjermen, men får ikke noe signal.

Det merkelige er at jeg ikke har brukt pc'en på ca et år pga disse problemene, og idag når jeg skulle prøve den, så fungerte det plutselig. brukte da DVI->DVI. Restarta pc'en for å få musa til å fungere, men da forsvant skjermbildet, og har vært borte siden.

Plukket så ut skjermkortet, og blåste pc'en ren for støv. Oppdaget da at en av kondensatorene (?)på hovedkortet (MSI) ikke så bra ut:

P1000375.jpg

den midt i bildet altså.

Er det dette som er en "popped" kondensator? leste om det her en plass...

Hva har det og si, og kan det være noe av problemet her?

Skjermen fungerer forøvrig, koblet den til laptopen med vga kabel, ingen problemer.

Håper på hjelp å innspill, er ikke så datakyndig lenger :dontgetit:

Endret av Frostrøyk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å se på bildet fordi det er litt mye lys så blir vanskelig å si.

Har du mulighet til å få testet skjermkortet i en annen maskin for å utelukke at det er noe feil med det?

Hvis du får boot-lyder når du starter pcen (de pipelydene som kommer fra HK når du starter maskinen) så er det hvertfall noe liv i HK.

Lenke til kommentar

Dårlig bilde ja, men du ser en rund sak som har "åpnet seg" endel, og er brun på toppen.

Har bare laptopper her, så får ikke testa skjermkortet desverre.

Er ingen piping under oppstart nå, men hører at disken(e) jobber.

Det merkelige er jo at den var slik før også, inntil i går da den plutselig startet som normalt en gang.

Spørs om jeg bare skal få i noe som lar meg koble harddiskene til den bærbare. Har 2 IDE disker og en SATA. Tips til kabinetter/overganger som lar meg bruke USB opp mot laptopen?

Ett litt bedre bilde:

P1000378.jpg

Tenker da på den ved ledningene til vifta.

Lenke til kommentar

Fryktet det ja.

Amatør som jeg er må jeg spørre:

Er dette noe som skjer fra tid til annen, eller er det noe jeg kan ha forårsaket? Greit å lære av slike feil...

PC'en har ikke vært "påjustert", men jeg har satt den sammen selv da :innocent:

Lenke til kommentar

Det hender produsenter bruker kondensatorer av dårlig kvalitet i produktene sine. Slike konsensatorer er ofte følsomme for varmeutvikling, som du ser så er den som er sprukket nær kjøleribben til prosessoren og har antageligvis fått varm luft blåst på seg. Uansett, det er egentlig ikke brukerens skyld som sådan, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...