Gå til innhold

Krimonologi + politiet?

Anbefalte innlegg

Tenker på å søke kriminologi ved Uio til året, men lurer på hvor de mest sentrale arbeidsstede er.

Er det muligheter for å arbeide innenfor politiet med en slik utdannelse, da som etterforsker, rådgiver, etc?

Hvor fører en master utdannelse innen dette faget,iforhold til en bachelor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

For å jobbe som etterforsker må du ha bachelorutdanning fra Politihøgskolen... Tror kriminologi er et godt supplement til politistudiet. Ellers kan det jo være at du kan få sivile stillinger i Kripos eller PST for eksempel..? Jeg vet at PST har 32% sivile ansatte, derav analytikere osv.

Lenke til kommentar

Anbefaler å lese litt om kriminologi på nettsidene til UiO. Se på fagplaner osv. Det er nemlig ikke det mange tror. Kriminologi som fag er veldig likt sosiologi. Rus/kriminalomsorgen, diverse kommunale rådgivningstjenester og lignende er nok vel så realistiske potensielle arbeidsgivere som politiet.

Lenke til kommentar

Kriminologi er en DEL av sosiologi, altså det går ned i dybden. Jeg har lest to kriminologifagbøker på trass av kjedsomhet, samt at jeg holder på med en sosiologibok nuh, og det går bare dypere inn på tema, mens sosiologi består i stor grad av mange forskjellige temaer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...