TanglewoodD Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Tenker på å søke kriminologi ved Uio til året, men lurer på hvor de mest sentrale arbeidsstede er. Er det muligheter for å arbeide innenfor politiet med en slik utdannelse, da som etterforsker, rådgiver, etc? Hvor fører en master utdannelse innen dette faget,iforhold til en bachelor? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 For å jobbe som etterforsker må du ha bachelorutdanning fra Politihøgskolen... Tror kriminologi er et godt supplement til politistudiet. Ellers kan det jo være at du kan få sivile stillinger i Kripos eller PST for eksempel..? Jeg vet at PST har 32% sivile ansatte, derav analytikere osv. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Er visst slik at om du skal få jobb som kriminolog så må du ha master eller doktorgrad for å i det hele tatt "komme innenfor nåløyet" av søkere til disse stillingene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Anbefaler å lese litt om kriminologi på nettsidene til UiO. Se på fagplaner osv. Det er nemlig ikke det mange tror. Kriminologi som fag er veldig likt sosiologi. Rus/kriminalomsorgen, diverse kommunale rådgivningstjenester og lignende er nok vel så realistiske potensielle arbeidsgivere som politiet. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kriminologi er en DEL av sosiologi, altså det går ned i dybden. Jeg har lest to kriminologifagbøker på trass av kjedsomhet, samt at jeg holder på med en sosiologibok nuh, og det går bare dypere inn på tema, mens sosiologi består i stor grad av mange forskjellige temaer. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Uff. Jeg trodde jeg måtte ha en bachelor i Politiet for å få jobb der ja, men det gir jo kankskje en bedre tyngde for å gå høyere. Jeg vet virkelig ikke hva jeg vil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå