cool_boy Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 har boxed fra intel med en 60mm vifte eller no(ekke helt sikker) men om man bytter ut og fester f.eks to 40-45mm vifter ved siden av hverandre(som dekker hele kjøleren omtrent) i stedet for en 60mm eller no sånt..hva vil kjøle best? og over til no annet: jeg skal kjøpe meg en p4 2,4ghz [400mhz] og skal overklokke det den er god for..åssen kjøler bør jeg velge? og hvor langt kan jeg komme med boxed vifta? tjener jeg mye på å bytte den ut med f.eks en av disse kjølerene til 399-560kr? [alpa pal & swiftec] håper på svar.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Boxed-vifta til P4'ene er faktisk ganske kraftige, men de bråker litt. Å bytte vifta på boxed-kjøleren er heller ikke bare-bare. Den henger sammen med selve festemekaninsmen til hele ribba. Skal du ha en kjøler så burde du ikke kjøpe noe mindre enn en svær swiftech eller en Alpha PAL. (Har selv Alpha. Kjøler en del bedre, og bråker MYE mindre (80-120mm adapter og 120mm Papst-vifte)). Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 hvordan er temperaturen nå da? og hvordan system har du? takk for svar forresten! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Tviler på om du vil komme så sinnsykt høyt med den p4'en, ditt hovedkort vil stoppe fort. SiS kortene er ikke særlig oc-vennlig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg fikk ca. 8-10C lavere temp med Alpha-ribba enn med Boxed vifta. Max 57C med Abit HK, og max 47C med AOpen HK. Vet ikke hvilket av de som viser riktig temperatur. (Samme CPU og kjøler) P4 2,4@3,02GHz , i845E chipset Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Tviler på om du vil komme så sinnsykt høyt med den p4'en, ditt hovedkort vil stoppe fort. SiS kortene er ikke særlig oc-vennlig. les hva jeg skreiv en gang til.. skal kjøpe en 2,4ghz og overklokke med.. og hovedkortet mitt er da vel ikke sis?? :o msi 845PE max2 for p4 3,06ghz+ tror ikke det stopper med en gang du dessuten er kjølingen på mitt system ganske bra.. har overklokket 400mhz på wilemetten(1,7ghz) til 2100mhz.. og jeg vil tro en northwood går lenger? en oppsumering av systemet jeg har etter å ha kjøpt ny cpu: pentium 4 2,4ghz [northwood] kanskje med swiftec eller alpha kjøler og 120mm MSI 845PE hk som støtter p4 opptil 4ghz cpu twinmos pc 3200 ddr ram tror faktisk jeg skal klare litt oc eller hva tror du? hvis ikke..hvilken av disse delene stopper meg først? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Har litt problemer selv med chipset-temperaturen. Finner ingen gode ribber med det derre spesi intel-festemekanismen. http://home.no/exdeath/pictures/data/cooli...g/hoey_temp.jpg <-- Legg merke til VCore. CPU-vifte er en Delta 80mm CPU var en P4 2,26GHz Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 shit!!! :o vakke lite heller det.. Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 har boxed fra intel med en 60mm vifte eller no(ekke helt sikker) men om man bytter ut og fester f.eks to 40-45mm vifter ved siden av hverandre(som dekker hele kjøleren omtrent) i stedet for en 60mm eller no sånt..hva vil kjøle best? og over til no annet: jeg skal kjøpe meg en p4 2,4ghz [400mhz] og skal overklokke det den er god for..åssen kjøler bør jeg velge? og hvor langt kan jeg komme med boxed vifta? tjener jeg mye på å bytte den ut med f.eks en av disse kjølerene til 399-560kr? [alpa pal & swiftec] håper på svar.. En 60 mm vifte flytter mest luft, forutsatt at de er likt utformet og går på samme turtall. Turtall er viktigst, dersom en stor vifte bråker mer på samme turtall vil to mindre kunne være bedre. AMDturbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå