The_Darkness Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Hei. Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å lage stående linjediagram, men finner ikke ut hvordan jeg gjør dette i word. Jeg er rimelig sikker på at det var mulig på en eldre versjon jeg hadde, men i 07 versjonen finner jeg ikke ut av det. Er dette noe som er fjernet i de nye word-versjonene, eller er det bare jeg som ikke finner det? Og hvis det er fjernet, finnes det programmer som kan lage slike diagram? Hvis noen ikke skjønner hva jeg snakker om, ønsker jeg å lage noe sånt som dette; Elendig tegning i paint ja, men håper noen skjønner hva jeg mener Endret 9. mars 2010 av The_Darkness Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Diagram-funksjonen som var i tidligere versjoner av Office er fjernet. Fra og med 2007 brukes Excel til å lage diagrammer, også når de settes inn i Word og PowerPoint. Det er fullt mulig å få til det du ønsker, for eksempel ved å rotere objektet. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Takk. Ja jeg er kjent med at det er Excel som dukker opp når jeg setter inn diagram, og det fungerer veldig greit det. Jeg klarer allikevel ikke å få til stående, og noe mulighet til å rotere har jeg ikke. Jeg finner "roter" knappen, men det går ikke ann å trykke på den.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det har du helt rett i. Ser ut som eneste mulighet er å klippe ut/kopiere objektet, lime inn som bilde (Home -> Paste -> Paste special) og så rotere bildet. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Ja det gikk jo på en måte, men alt av skrift osv ble jo også rotert, så det ble ikke optimalt det heller.I tillegg skulle jeg gjerne beholdt aksene på samme sted, men X og Y aksen må jo bytte plass for at alt skal bli rett. Finnes det ikke noe program som klarer å lage slike diagram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå