Gå til innhold

Stående linjediagram i word?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å lage stående linjediagram, men finner ikke ut hvordan jeg gjør dette i word. Jeg er rimelig sikker på at det var mulig på en eldre versjon jeg hadde, men i 07 versjonen finner jeg ikke ut av det.

Er dette noe som er fjernet i de nye word-versjonene, eller er det bare jeg som ikke finner det? Og hvis det er fjernet, finnes det programmer som kan lage slike diagram?

Hvis noen ikke skjønner hva jeg snakker om, ønsker jeg å lage noe sånt som dette;

post-51389-1268170730,5306_thumb.jpg

Elendig tegning i paint ja, men håper noen skjønner hva jeg mener :)

Endret av The_Darkness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diagram-funksjonen som var i tidligere versjoner av Office er fjernet. Fra og med 2007 brukes Excel til å lage diagrammer, også når de settes inn i Word og PowerPoint. Det er fullt mulig å få til det du ønsker, for eksempel ved å rotere objektet.

Lenke til kommentar

Takk. Ja jeg er kjent med at det er Excel som dukker opp når jeg setter inn diagram, og det fungerer veldig greit det. Jeg klarer allikevel ikke å få til stående, og noe mulighet til å rotere har jeg ikke. Jeg finner "roter" knappen, men det går ikke ann å trykke på den..

Lenke til kommentar

Ja det gikk jo på en måte, men alt av skrift osv ble jo også rotert, så det ble ikke optimalt det heller.I tillegg skulle jeg gjerne beholdt aksene på samme sted, men X og Y aksen må jo bytte plass for at alt skal bli rett.

Finnes det ikke noe program som klarer å lage slike diagram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...