Gå til innhold

Forskirking. Hvordan funker det?

Biler

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om hvis jeg skriver bil på fars navn siden jeg er under 23.år og sier at ingen under 23år skal kjøre den, siden det blir mindre å betale, hva skjer hvis jeg blir stoppet da? jeg sier jeg bare lånte bilen fra faren min og har førekort.

Lurer på hva som skjer da? kan jeg få kjappe svar for de som har erfaringer.

Takk!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting skjer om du blir stoppet. (tror jeg)

Men om du skulle komme utfor en ulykke kan du(eller din far da, usikker på hvem som blir ansvarlig) risikere å måtte sitte med hele regninga fra forsikringsselskapet, uavhengig av hvem sin skyld ulykken var. Blir feks noen skadet for livet kan det dreie seg om milionbeløp.

Det å skrive at ingen under 23 skal kjøre den er IHVERTFALL dumt, da kan du ikke lure deg unna med å si at du bare lånte den engang.

Lenke til kommentar

Er vanlig å legge på ca. 10 000 på egenandelen ved skade for _hver_ forsikring eller at forsikringen faller bort ved skade (dvs. forsikringsselskapet vil dekke ansvarsskade, men det vil bli krevd tilbake, helt eller delvis), dvs. for kaskoforsikringen vil grunnbeløpet for egenandel være 24 000, og for bare ansvarsskade 10 000kr.'

Edit: Diskusjon.no hadde noe/som vanlig problemer, så det endte opp med at samme tekst kom flere ganger pga flere forsøk på å få postet. Fikset.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Er vanlig å legge på ca. 10 000 på egenandelen ved skade for _hver_ forsikring eller at forsikringen faller bort ved skade (dvs. forsikringsselskapet vil dekke ansvarsskade, men det vil bli krevd tilbake, helt eller delvis), dvs. for kaskoforsikringen vil grunnbeløpet for egenandel være 24 000, og for bare ansvarsskade 10 000kr.

Er vanlig å legge på ca. 10 000 på egenandelen ved skade for _hver_ forsikring eller at forsikringen faller bort ved skade (dvs. forsikringsselskapet vil dekke ansvarsskade, men det vil bli krevd tilbake, helt eller delvis), dvs. for kaskoforsikringen vil grunnbeløpet for egenandel være 24 000, og for bare ansvarsskade 10 000kr.

Grei info, men det hadde vel holdt å skrive det en gang i samme innlegg? :)

Går forøvrig ut ifra at det er forumet eller noe som har hengt seg litt opp i det du posta.

Syns dette er litt skummelt jeg. Kjører ofte fatterns bil, den har 25+ forsikrig, og jeg er bare 20 år.

Endret av BaronSlask
Lenke til kommentar

i min fars forsikringspapirer står det ikke at du må være over 23 for å kjøre bilen med billigste forsikring. En 30åring trenger ikke å ha lov til å kjøre bilen. Forøvrig vet jeg ikke hvordan dette fungerer på andre forsikringer, men I gjenisidiges full kasko bilforsikring som min far har, står det at fører av bil må ha innehatt førerkort i minimum 5 år for at forsikringen skal gjelde!

Ved kjøring hvor kravene forsikringselskapet ikke oppfylles, da spesielt dette, vil man måtte betale helt eller delvis tilbake, som det tidligere er sagt, og alvorlige personskader kan ruinere deg eller din far for livet!

Lenke til kommentar

Altsåå.. jeg kan Fint kjøre bilen, det er ikke ulovlig, men i tillfelle jeg krasjer så blir det svindyrt, det er det dere mener ? :p

ja, Såvidt jeg vet er det ikke ulovlig, du har jo sertifikat så teknisk sett kan du kjøre bil. Forsikringsselskapet hindrer deg i dekning hvis kravene deres ikke oppfylles. correct me if I'm wrong?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg lurer på om hvis jeg skriver bil på fars navn siden jeg er under 23.år og sier at ingen under 23år skal kjøre den, siden det blir mindre å betale, hva skjer hvis jeg blir stoppet da? jeg sier jeg bare lånte bilen fra faren min og har førekort.

Lurer på hva som skjer da? kan jeg få kjappe svar for de som har erfaringer.

Takk!.

Du har jo den STORE ulempen at du ikke bygger opp bonus selv.

Har selv hatt forsikringen på mitt navn siden jeg var 19, og nå har jeg 60% bonus, noe som har ført til godt fall i prisen.

I starten var vel forsikringen på ca 12500,- i året (kun ansvar) nå er jeg nede i 3040,-, og fra juni ved fylte 24 havner jeg nede på ca 2300,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...