Neo88 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Fikk innkallese i dag til forsvaret. I brevet stod det Hæren, fkl/fmpa; hva i huleste er dette? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 FMPA er vel forsvarets militærpolitiavdeling. FKL vet jeg ikke. Men trodde ikke man ble fordelt til forsvarsgren før man begynte utdanningen som MP. Hmmm. Lenke til kommentar
Neo88 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Det jeg også syntes var merkelig. Når jeg googler det får jeg opp Forsvaret.no | Militærpolitiets livvakttjeneste, men etter og ha lest der ser det ut som man må være 21 år osv for å søke.. Hmm Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 FKL er visst forsvarets kompetansesenter for logistikkoperasjoner, og militærpolitiet sorterer under der. Sikker på at det sto noe om hæren der? Lenke til kommentar
Neo88 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Quote: "Varsel om planlagt innkalling, Forsvaret har planlagt å kalle deg inn til 12mnd førstegangstjeneste i Hæren, FKL/FMPA i Hæren. Tjenesten starter i Januar 2011." Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Det jeg også syntes var merkelig. Når jeg googler det får jeg opp Forsvaret.no | Militærpolitiets livvakttjeneste, men etter og ha lest der ser det ut som man må være 21 år osv for å søke.. Hmm de som er i livvakttjenesten er vel vervede og befal og ikke tilgjengelig i førstegangstjenesten Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Fikk innkallese i dag til forsvaret. I brevet stod det Hæren, fkl/fmpa; hva i huleste er dette? Var opprinnelig innkalt til det samme, men byttet til panser Lenke til kommentar
Neo88 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 fant du ut hva det var da? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 fant du ut hva det var da? Du blir vel enkelt og greit militærpoliti Link Som min far sa, MP vil ha de beste, og derfor er det et kompliment å bli kalt inn der. Men det er svært lite grønn tjeneste etter rekrutten, og derfor byttet jeg. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kravet til MP er at man har over 5 i alle tester på Sesjon. Noen ganger velger de også å hente inn fysiske tester på forhånd før innrykk, så de slipper å sile ut for mange ved innrykket. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Emnetittelen er endret til noe mer beskrivende, se her for mer info. Emnetittelen brøt også med tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Har fått akkurat samme innkalling på samme tidspunkt til "hæren FKL/FMPA". Men leser på mil.no om forskjellige fysiske krav osv.. skal vi møte opp i januar og bli testet, og dermed få beskjed om vi får bli der? Evt. hva skjer hvis vi ikke består? Blir vi sendt hjem eller havner vi på kjøkkenet isteden? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Havner i en annen avdeling med en annen tjeneste. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Der og da, eller blir man å komme tilbake senere? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Du kommer ikke tilbake senere. Stryker du, så stryker du. I og med at du bare er inne i et år, og utdanningen tar et halvt år, og det bare kjøres to utdanningsløp i året, så er det i realiteten bare det som starter når du har innrykk du kan delta på det. Du kan ikke delta på deler av det, slutter du så er det ingen vei tilbake. Da måtte du eventuelt begynt på neste et halvt år senere, men da får du 6mnd utdanning som ikke brukes på noe som helst, for du dimmer så fort du er ferdig med utdanningen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Det praktiseres uansett ikke i MP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå