Makky Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Har Get og Netgear trådløs router, og i går kveld startet et merkelig problem. Når jeg kobler til på msn, enten via kabel eller trådløst, så kutter den nettet (boksen restarter fysisk). Kobler jeg til den samme maskinen direkte på Get-boksen skjer det ingenting, alt fungerer som det skal. Har resatt router og konfigurert den på nytt, men samme feil oppstår. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre, eventuelt noe jeg kan loggføre slik at jeg kan sende boksen i retur? Routeren har fungert med det samme oppsettet og bruket i 2 år, og det har ikke blitt gjort noen endringer på 1 år. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Innstaller ny firmware først. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Nyeste firmware ble lagt inn for 1 år siden, ikke noen ny som har kommet etter det. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Så legg inn den samme en gang til. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Så legg inn den samme en gang til. Hjalp ikke. Samme problem oppstår. Skal teste boksen på et annet nettverk før jeg kan konstantere at det er den som er skyldig. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Høres ut som en retur er i emning. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Er det noe jeg kan gjøre for å ha "dokumentasjon" på ustabiliteten? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Er det noe jeg kan gjøre for å ha "dokumentasjon" på ustabiliteten? Tror ikke du må ha noe dokumentasjon. En grundig feilbeskrivelse er normalt det som trengs når du oppretter et returnummer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hvis man googler, så finner man mye om routere som disconnecter med MSN. Synes selv dette høres merkelig ut. Skulle ikke tro det genererte trafikk av betydning. Lurer på om det har noe med porter å gjøre? Er UPNP påslått i routeren? Du kan også prøve å slå av SPI i routerens brannmur. Du kan jo sjekke om det finnes logg med feilmeldinger i routeren. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Enten er boxen gåen eller så er det virus på maskinen din som gjør det...Holder en knapp på noe virus tull... Prøv en annen versjon av msn vist det er kun msn som gjør dette..og prøv en annen pc med samme MSN versjon før du sender noe i retur.. Endret 13. mars 2010 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå