Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tobakk er ikke lenger synlig i butikkene, hvorfor fungerer det ikke?

Olli12345

Anbefalte innlegg

Prøvde å finne en tråd om dette, men det klarte jeg ikke. Søket "røyk" eller "tobakk" ga meg null svar :S Mulig det er noe galt med søkemotoren.

Så på en debatt om dette nå nettopp hvis de sa at det å gjøre tobakk ikke-synlig i butikkene ikke har hatt noen effekt i andre land. Jeg syns ikke dette er så rart. I noen bensinstasjoner står "Er det noe du ser etter? Spør betjeningen!" på skapene bak kassen, og dette syns jeg er genialt. Men i de fleste andre butikker står det rett og slett "TOBAKK" og "SNUS" med svære svarte bokstaver, og dette kan jo ikke gjør det noe bedre! Før var det flere ganger jeg gikk til butikken og glemte å kjøpe snus, nå skjer det aldri. Jeg kan se det stå "SNUS" fra andre halvdel av butikken og det er nå rett og slett ikke mulig å handle i butikken uten å få plantet ordet "snus" i underbevisstheten min. Hvorfor har de gjort det slik? Jeg kan ikke forstå hvordan dette skal gjøre det noe bedre, tvert imot at dette faktisk gjør det værre. Er det noen som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har forstått det rett så påstår tobakksgigantene at det ikke har noen effekt på salget. Men jeg mener det har en forebyggende effekt. Hvorfor kjøpe noe du ikke lar deg friste av? Du kjøper ikke sjokoladen hvis du ikke får den trykt opp i øynene. At det står snus og tobakk med store bokstaver er vell så at folk ikke skal måtte lete etter det. Men jeg er enig i at det kunne vært gjort mer nøytralt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...