mathiasstr Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hallo alle sammen! Jeg vet at det finst mange tråder fra før, hvor man tar opp temaet absint, men de fleste begynner er ganske rotete og de fleste gamle! Jeg holder på å plante urten Artemisia absinthium, best kjent som malurt. Så det blir ganske så fersk malurt! Jeg lurer på følgende: - Oppskrifter? - Oppskrifter dere har prøvd og mener funker? - Er det egentlig vits at jeg tar meg bryet å gjøre dette? Funker det? - Kan man blande urtene i sprit eller må det destillert? - Får man rus dersom man røyker malurt? - Tips og triks for bra resultat? Andre urter man kan ha i? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hallo alle sammen! Jeg vet at det finst mange tråder fra før, hvor man tar opp temaet absint, men de fleste begynner er ganske rotete og de fleste gamle! Jeg holder på å plante urten Artemisia absinthium, best kjent som malurt. Så det blir ganske så fersk malurt! Jeg lurer på følgende: - Oppskrifter? - Oppskrifter dere har prøvd og mener funker? - Er det egentlig vits at jeg tar meg bryet å gjøre dette? Funker det? - Kan man blande urtene i sprit eller må det destillert? - Får man rus dersom man røyker malurt? - Tips og triks for bra resultat? Andre urter man kan ha i? Takk på forhånd! du vet at den urten er klasifisert som et legemiddel ikke sant? dvs du må ha tillatelse til å dyrke den. Lenke til kommentar
mathiasstr Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 jaja, da går ikke det! Men man får jo kjøpt de på apoteket da? Lenke til kommentar
mathiasstr Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 pluss at man får kjøpt det på norske nettsider, tror også at man får kjøpt det på plantasjen... (skal ikke si helt sikkert det siste) Det virker i alle fall veeeeeldig rart at en norsk nettside segler det dersom det blir sett på som et legemiddel! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Apotek har lov til å selge legemidler. Les denne linken om malurt: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/arte_abs.htm Lenke til kommentar
mathiasstr Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Klart apotek har lov til å selge legemidler! Men har lest om mange som har kjøpt malurt uten resept. Dessuten er urten nokså utbredt i Norge og man finner det overalt. Forstår virkelig ikke hvordan det kan være reseptbelagt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Vi tillater ikke hjelp til å bruke legemidler på en måte som det ikke er utskrevet på, Malurt er som kjent et legemiddel. Det du derimot kan gjøre er å bestille Absint fra polet, koster ca. 3-400 kr: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000Qej9pWGU?ProductUUID=ZssKdlGl1fsAAAEIj.0zsUoN&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000Qej9pWGU?ProductUUID=K2kKdlGlCxYAAAEIEfJRTcZn&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList Lenke til kommentar
mathiasstr Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 nææh! lager sjøl! 1 Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Kjøp i utlandet i ferie Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Privatimport kan være aktuelt - dog må man gjerne bestille en kasse med 8-12 flasker før prisen blir fornuftig. De sortene de har på polet går for å være "dårlig" absint, langt fra det som er typisk for god absint. Noen som vet om systembolaget fører grei absint? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå