thrs Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg går for tiden og grubler på dette, hehe. Muldyr er et dyr uten reproduksjonsevne, så derfor lurer jeg på om det har normal sexlyst som andre dyr? Det ville i grunn vært lite hensiktsmessig, litt waste of energy og ordentlig skuffelse for de stakkars dyrene hvis de puler rundt og tror at de får barn. Haha. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg ser ikke hvorfor de ikke skulle ha det på lik linje med dyrene de har fått genene sine fra. At muldyret eksisterer er vel en liten bomtur i evolusjonens utvikling, men jeg ser ikke hvorfor en annen av egenskapene skulle fjernes av den grunn. http://www.phudpucker.com/mules/mule.htm Lenke til kommentar
Bankai Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg husker at naturfaglæreren sa at muldyr fikk kun dødfødte barn sammen. o.O Feil? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det tror jeg er feil. De fleste muldyr er sterile i den betydning at et forsøk på befruktning ikke vil føre til et embryo. Det er dog noen tilfeller av hun-muldyr som har fått levende barn når det har blitt parret med en hest eller et esel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg