Gå til innhold

For varm


yNx

Anbefalte innlegg

Maskinen har fungert bra helt til igårkveld. Da ble den plutselig ustabil. Jeg skjekka tempen og da var den over 60 grader. Jeg slo den av og tenkte ikke mer over det siden den hadde vært på i flere dager i strekk.

 

I dag prøvde jeg å slå på maskinen, men den oppnådde over 60 grader bare ved oppstart. Det var ikke mulig å gjøre noe med maskinen så jeg slo den av og skjekket kjøleribba til prosessoren. Begge viftene virket, men det var mye støv i selve ribba. Jeg tok den ut og fikk ut all støvet. Deretter la jeg på litt kjølepasta (Det var en gammel som har ligget lenge) og satte kjøleren på prosessoren igjen.

 

Til min store forskrekkelse var tempen 82 (!) grader under oppstarten og maskinen slo seg av idet jeg kom inn på windows. Prosessoren var litt svart rundt kjernen, især på den siden AMD merket er på.

 

Noen som kan tenke seg hva som er feil?

 

EDIT: kjøleren er en Mist Silent Twin fra microplex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil tippe at du har ikke montert kjøleren korrekt. Hvis CPU er svart rundt kjernen har den sikkert blitt overopphetet fordi det ikke har vært skikkelig kontakt mellom kjøleribbe og CPU.

 

Vil det si at den er ødelagt?

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe at du har ikke montert kjøleren korrekt. Hvis CPU er svart rundt kjernen har den sikkert blitt overopphetet fordi det ikke har vært skikkelig kontakt mellom kjøleribbe og CPU.

 

Vil det si at den er ødelagt? Har forresten bestilt ny kjølepasta nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...