Gå til innhold

Oppsøke lege før man begynner å trene?

Anbefalte innlegg

Har lest flere plasser at før man begynner å trene så burde man oppsøke lege, hvor viktig er det egentlig? Tenker å stifte medlemskap på et studio i løpet av måneden, men har grublet litt på det med legen pga at jeg har noen "skader". Begge håndleddene mine er litt skjøre, i mangel på bedre ord, etter å ha gjort ensformig arbeid i noen år. Er ikke like plaget med det nå lengre siden jeg har sluppet de arbeidsstasjonene for det meste den siste tiden, men hvis jeg er der i løpet av en vakt så kjenner jeg det på håndleddene når jeg kommer hjem.

En annen ting er at jeg tidvis har smerter i kneet, spesielt hvis de er i bøy over en periode. Angående det med bøy i knærne så varierer det hvor lenge de trenger være i bøy før smertene kommer, alt fra noen få minutter til en halvtime eller mer. Hvis jeg sitter i baksetet på en bil uten å ha mulighet til å strekke ut foten kan det fort gjøre noe så jævlig vondt i kneet at man får lyst til å skrike.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest flere plasser at før man begynner å trene så burde man oppsøke lege, hvor viktig er det egentlig? Tenker å stifte medlemskap på et studio i løpet av måneden, men har grublet litt på det med legen pga at jeg har noen "skader". Begge håndleddene mine er litt skjøre, i mangel på bedre ord, etter å ha gjort ensformig arbeid i noen år. Er ikke like plaget med det nå lengre siden jeg har sluppet de arbeidsstasjonene for det meste den siste tiden, men hvis jeg er der i løpet av en vakt så kjenner jeg det på håndleddene når jeg kommer hjem.

En annen ting er at jeg tidvis har smerter i kneet, spesielt hvis de er i bøy over en periode. Angående det med bøy i knærne så varierer det hvor lenge de trenger være i bøy før smertene kommer, alt fra noen få minutter til en halvtime eller mer. Hvis jeg sitter i baksetet på en bil uten å ha mulighet til å strekke ut foten kan det fort gjøre noe så jævlig vondt i kneet at man får lyst til å skrike.

hvis du tror at din almenntilstand kan gjøre det slik at trening uten å ha vært i kontakt med lege eller fysioterapeut vil ha en negativ effekt på kroppen ja da tar du kontakt med lege og forklarer problemet.

hvis du har gått til legen før med problemene så har han allerede noe dokuemntasjon på hva det er, hvis legen og mener det er grunn til å ha et litt spesielt treningsopplegg med oppfølging så vil du bli henvist til en fysioterapeut kan du regne med.

da vil du få et greit opplegg som hjelper deg å komme i gang med trening samtidig som det minimerer faren for skader på kroppen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...