Romy Skrevet 9. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2010 hei. noen som kan anbefale en skjerm til bildebehandling. spec: 26" (oppløsning 1920 x 1200) bruksområde: bildebehandling + mye film visning. pris: ikke mer enn 5000 kr. fint om noen som har erfaring med den skjermen de anbefaler. Lenke til kommentar
twb Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 De fleste 26" skjermer i dag er TN-paneler, disse egner seg ikke til bildebehandling pga. lav betraktningsvinkel, som på en så stor skjermflate vil medføre at du oppfatter skjermen mørkere i øvre enn nedre del, og dermed får feil inntrykk av fargene. Blant annet. Noen få 26" med bedre panel kan skaffes, f.eks. Fujitsu ScenicView P26W-5 Eco, som har et IPS-panel. Legg til noen hundrelapper så har du en overlegen skjerm i Eizo 27" SX2761WK (kr 5900 inkl mva er et røverkjøp). Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 Må bare si at Eizoen er enormt mye skjerm for pengene, hadde lett kjøpt en slik selv om jeg ikke nettopp hadde kjøpt noe større. Lenke til kommentar
Romy Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Ok. Ja jeg merker at det er mørkere på den øvre delen og av og til må jeg reise hode mitt litt opp for å se fargene på øverste delen, noe så irriterende. Vet du/dere om det kommer noe billigere alternativ til sommeren eventuelt? Endret 14. mars 2010 av Romy Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 Ok. Ja jeg merker at det er mørkere på den øvre delen og av og til må jeg reise hode mitt litt opp for å se fargene på øverste delen, noe så irriterende. Vet du/dere om det kommer noe billigere alternativ til sommeren eventuelt? Eizoen er nok det klart beste valget, men man vet jo aldri hva som kommer, men mest sannsynlig er det bare mer TN. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 Liste over skjermer med IPS-panel. Neppe fullstendig, men en grei start. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå