Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer aspire WLAN fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en kollega her. Har ikke veldig mye erfaring med Vista og står litt fast her.

Han har en Acer Aspire 5920G, hvor intel wifi plutselig sluttet å virke. Jeg ser av enhetsbehandlingen at trådløskortet ikke virker fordi Windows ikke kan laste ned nødvendige drivere (kode 31). Da maskinen nå ikke er på nett er dette kanskje ikke så rart. Jeg lastet derfor ned det jeg tror må inneholde nettverksdriver. Det vil si jeg lastet ned chipset driveren på sidene til Acer. Noen egen driver for det trådløse kortet var ikke å finne. Men chipset driveren inneholder vel driver for nettverk også, eller tar jeg feil?

Uannsett får jeg ikke dette til å fungere. Noen som har noen gode forslag? Finner driver på Intel sine sider, men der anbefales det ikke å installere de, men installere de som kommer fra Acer...

Hjelp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal hjelpe en kollega her. Har ikke veldig mye erfaring med Vista og står litt fast her.

Han har en Acer Aspire 5920G, hvor intel wifi plutselig sluttet å virke. Jeg ser av enhetsbehandlingen at trådløskortet ikke virker fordi Windows ikke kan laste ned nødvendige drivere (kode 31). Da maskinen nå ikke er på nett er dette kanskje ikke så rart. Jeg lastet derfor ned det jeg tror må inneholde nettverksdriver. Det vil si jeg lastet ned chipset driveren på sidene til Acer. Noen egen driver for det trådløse kortet var ikke å finne. Men chipset driveren inneholder vel driver for nettverk også, eller tar jeg feil?

Uannsett får jeg ikke dette til å fungere. Noen som har noen gode forslag? Finner driver på Intel sine sider, men der anbefales det ikke å installere de, men installere de som kommer fra Acer...

Hjelp :-)

Uhm den ligger på første rullegardinsmeny på denne siden.

(Wireless Lan Driver Intel 3945 verion 11.1.0.86)

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Uhm den ligger på første rullegardinsmeny på denne siden.

(Wireless Lan Driver Intel 3945 verion 11.1.0.86)

Kom dit etterhvert jeg også.

Men nå har jeg prøvd denne, samt nyere driver direkte fra Intel. Begge to gir samme resultat. Jeg ser ut til å få installert driver, og tilgjengelige trådløse nett vises. Men jeg klarer enten ikke å logge på i det heletatt, eller jeg får begrenset tilkobling. Tilkoblingen tar uansett lang tid. Og jeg kommer altså ikke på nett.

Sjekket med en Linux live cd og var på nett direkte etter boot. Så det er ingenting galt med hardware.

Har tidligere hatt problemer med andres Vista PC'er når det gjelder oppkobling mot internett. Er det noe seriøst galt med Vista eller? Hva er det jeg kan gjøre feil?

Lenke til kommentar

Det kan jo være noe galt med trådløs kortet, vi skal vel ikke utelukke det.

Jeg må si jeg er litt blank, sålenge du ser det trådløse nettet burde du klare og koble til. Det eneste jeg kan tenke meg da er at routeren kjører mac filtrering eller at det er ett eller annet som er i konflikt med trådløs verktøyet. Antar du har prøvd å resette router til default og se om du kan logge deg på før du setter kryptering etc?

Lenke til kommentar

Routeren har lenge stått uten kryptering og mac filtrering har jeg ikke satt heller. Så det ligger ikke der.

I og med at ting fungerer under Linux, ser jeg vanskelig for meg at noe er galt med hardware. Men hva vet vel jeg.

Takker for hjelp så langt uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...