Gå til innhold

Taster blir byttet om


Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har en HP Notebook som begynner og bli 2 år gammel nå. Idag hadde jeg tentamen på skolen og fyrte opp pcen. Alt funket fint helt til jeg skulle begynne og skrive, da ble flere av bokstavene på tastaturet byttet ut med tall, og enkelte tegn har blitt byttet ut. Prøvde og restarte PCen ja, noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du flere språk installert på maskinen? Alle tastatur her i verden har ikke Æ-Ø-Å slik vi fise-fine nordmenn har skal du se..

 

start -> kontroll panel -> regional og språk instillinger -> tastatur -> legg til/fjern tastatur.

Dersom du har flere installert kan du bytte i mellom disse ved å trykke "shift + alt" en gang. (hold nede shift og trykk så mye du vil på ALT for å bytte mellom språk..)

Dersom du vil se hvilket tastatur-språk som er aktivert høyreklikker du et sted på oppgavelinjen -> "toolbar" (øverste valget?) og setter haka på "språk *ting*"

 

(Har engelsk Win 7, siden norsk er så sabla sært så er det vanskelig å oversette engelsk -> norsk).

Knoter du litt får du til skal du se!

 

Edit: Og alt dette skrev jeg til ingen nytte.. Prøv å koble tastaturet fra laptopen (ta det ut ja, SLÅ AV OG NAPP UT BATTERI / STRØMLEDNING FØRST!) og sett det tilbake inn. Evnt prøv å koble til et eksternt tastatur.

 

LYKKE TIL..!

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Har du flere språk installert på maskinen? Alle tastatur her i verden har ikke Æ-Ø-Å slik vi fise-fine nordmenn har skal du se..

 

start -> kontroll panel -> regional og språk instillinger -> tastatur -> legg til/fjern tastatur.

Dersom du har flere installert kan du bytte i mellom disse ved å trykke "shift + alt" en gang. (hold nede shift og trykk så mye du vil på ALT for å bytte mellom språk..)

Dersom du vil se hvilket tastatur-språk som er aktivert høyreklikker du et sted på oppgavelinjen -> "toolbar" (øverste valget?) og setter haka på "språk *ting*"

 

(Har engelsk Win 7, siden norsk er så sabla sært så er det vanskelig å oversette engelsk -> norsk).

Knoter du litt får du til skal du se!

 

Edit: Og alt dette skrev jeg til ingen nytte.. Prøv å koble tastaturet fra laptopen (ta det ut ja, SLÅ AV OG NAPP UT BATTERI / STRØMLEDNING FØRST!) og sett det tilbake inn. Evnt prøv å koble til et eksternt tastatur.

 

LYKKE TIL..!

 

Har koblet til et eksternt tastatur ;-) Grunnen til at jeg kan skrive nå, men skal prøve på det du sa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...