Mr. Moody Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Heisann! Vet dette er litt utenfor sesongen, men hvilken moped gir mest for pengene? Prisen er maks 9000kr Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Er ikke så og si alle ihjeltrimma? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 joda, men du får ikke så mye til 9000kr da. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 MT-5? gamle og går fra a til b. Billig! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Mange det ja. Suzuki TSX er kjent for kvalitet, men de fleste er også trimmet ihjel. Dette er også tilfelle med mange RMX, men det finnes noen strøkne. Ellers får du en del scooter for den prisen. Suzuki Katana f. eks. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=21228652 Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Tittet faktisk akkurat på den Rieju'n men Nordland er laaangt fra Østfold Blir nok en Mt-5 av noe slag, mange som har det herute på bygda Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Er ikke så og si alle ihjeltrimma? ikke alt, mange som ikke har vært kjørt med trim(tenker ikke da på effektanleg, noe alle har) og hender man finner noen som er trimma av noen sam kan skru og er nøye trur en furia er det som er best for deg, gode sykler, bedre en f.eks derbi x-race og ingenting er lettere og billigere og skaffe deler til Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Er jo like billige deler til en yamaha dtx, eneste som er forskjell på pris er kanskje kåpene, men vis man tenker på motoren er det jo like billig. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 motor ja, men er mye annet som kan gå, som kåper, elektrisk, ++ og dele tilgang er da mye bedre på furia, både i butikk og brukt Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det er faktisk flere Derbiforhandlere i Østfold enn MH. Jeg ville gått for en X-Race av 03-04 årgang, de skal være mulige å få til den prisen. Gilera RCR og SMT er også bra greier. Ellers kan du jo ta den helt ut, og besøke Snellingen i Oslo. MT-5 er greie saker det også, haddde en slik i mopedtiden, sammen med en del annet. Den kunne best beskrives som en rimelig moped, som var driftsikker, og lett å vedlikeholde, samt at den tålte mye juling. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 mye vanskeligere og få brukt deler til derbi, nye orginal deler koster flesk og MYYE problemer med det elektriske på derbi pluss endel dårligere og kjøre en f.eks furia, hard sal, store, tunge Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Nei, dette stemmer ikke helt. Orginaldeler er dyre, det er riktig, men enhver 16-åring bestiller fra Speedoptions uansett, bor man i Østfold, er det snakk om toppen 2 dager venting på deler. Orginaldeler er dyrt uansett merke. Du kan faktisk ikke si at en Furia er bedre å kjøre enn en Derbi, det er alt for mange variabler til det. 03-04 modellene har slettes ikke hard sal, de som er fra 01-02 har hard sal, men det har da ingenting med kjøreegenskapene å gjøre. Eller sier du at min gamle Sherco SM var dårlig, fordi den hadde hard sal? Overdimensjonerte dempere, 330 mm skive foran, 4 stemplet kalipper, justerbare gassdemper bak og en tørrvekt på 80 kg er uten betydning på grunnlag av en hard sal? Nei netopp, en sal handler om komfort, ikke kjøreegenskaper. At en Derbi er stor, er da bare en fordel for dem som faktisk er ganske store, og ellers medfører det ingen problem. At de er tunge er et tyngt argument, de har tørrvekt på rett over 100 kg, mot Furias 90-95. Det er maks 10 kg forskjell, det er differansen mellom full og tom tank og en solid frokost... Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 den er mye lenger, ikke høyere det er ikke bare 01-02 mod som har hard sal, 06 og 07 har også hard sal de er knottete og skru på og mye lettere og få brukte motor deler til furia og alt med am6 blir fortsatt dyrt om man skal kjøpe fra so, og mye av orginal deler de ikke har, er stort sett bare waiere, drev, kjede, bremseklosser og motordeler de har mange ting som man likegodt kan kjøpe brukt og undersøk før du kommer med tall, drit i og snakk om noe du har null peiling på furia veier 85kg tørr, derbi x-race veier 96 kg tørr og det er MYYE kødd med det elektriske på derbi men derbi x-race er greie sykkler det, men vil påstå mh furia ligger et par hakk over x-race Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg hadde nå min Derbi i 2-3 år uten noe problem med det elektriske. Kanskje en sikring som røk en gang i blant, men det er noe man må regne med. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 den er mye lenger, ikke høyere det er ikke bare 01-02 mod som har hard sal, 06 og 07 har også hard sal de er knottete og skru på og mye lettere og få brukte motor deler til furia og alt med am6 blir fortsatt dyrt om man skal kjøpe fra so, og mye av orginal deler de ikke har, er stort sett bare waiere, drev, kjede, bremseklosser og motordeler de har mange ting som man likegodt kan kjøpe brukt og undersøk før du kommer med tall, drit i og snakk om noe du har null peiling på furia veier 85kg tørr, derbi x-race veier 96 kg tørr og det er MYYE kødd med det elektriske på derbi men derbi x-race er greie sykkler det, men vil påstå mh furia ligger et par hakk over x-race Har du i det hele tatt kikka i et mattebok, eller har du sett deg blind på AMkjeks og MH? Om jeg sa at Derbien veier rett over 105, og furiaen veier 95, er det vel samme greia røra om de egentlig veide 95 og 85. Differansen blir den samme, og det er det som er relevant. Null peiling er vel også passelig drøyt. Jeg har hatt flere motoriserte tohjulinger enn du er år gammel! Samtlige av mine nærmeste venner hadde Derbi, og av dem var det én som hadde problemer, og da han byttet spenningsregulator, var det problemet løst. Din påstand om deletilgang stemte for 4-5 år siden, men nå finnes det nok av deler til Derbi, både motorer og annet. Utvalget på SO er mer enn godt nok for en toårsperiode med en moped, og om du en gang måtte kjøpe et eller annet fra forhandler, så er det ikke den forskjellen som blakker deg. Motormessig er Derbi vanskeligere å skru på, ellers er det ingen forskjell. Nei, jeg står på mitt med en Derbi, aller helst en Gilerea RCR eller SMT, da får du en grei 04 modell for rett under 10 lapper, eller så finner du en 08 RCR for 12 lapper. Samtlige Furiaer på finn.no er trimmet, og bare noen få har IKKE underbody. At billige deler er viktig for Furiaeiere er viktig forstår jeg godt, så rævkjørte furiaene generelt er. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Derbi/Gilera er vel bedre dreva og går bedre originalt enn de aller fleste. Husker jeg riktig er min X-Race SM 03 modell og den har det ikke vært noe problemer med og den er heller ikke trimma. På strak flate går den i 55-60, i nedoverbakke får jeg pressa den nesten i 80 og i oppoverbakke går den i alt fra 35-45 ettersom hvor bratt det er. Deler er det lått å få tak i på nettet, så ser ikke no problem med dem. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 derbi er det som går best orginalt ja, men hvem kjører orginalt? er ikke bare motor som er mer tungvindt på derbi, tar mye lenger tid og få av hekk, tank osv pågrunn av skruer som er plassert knotete ja det er mange raukjørte og ihjel skrudde furiaer der ute, men det finns noen som har hatt eiere som kan skru og vet hva vedlikehold er, så finner man en av de er furia bra mopeder derbi er rabassa motorene er bedre kvalitet enn furia motorene, men til gjendgjeld lettere og skru på am6 og mye mer og billigere brukt deler, am6 er rett og slett simpelt og skru på, klarer man sette shimsa i kassa riktig og sette på plass vekslerne noe som er ganske lett, så kan man alt som ikke går av seg sjøl nesten sagt ved splitting så om man ikke har noen interesse for og skru og sender det rett på verksted når det er noe gærent så er det nok bedre med derbi men om du bare skall komme deg fram og bryr deg mest om kvalitet er mt5, tsx osv det beste valget, kvalitet som ingenting av det nye er i nærheten av og på disse er tilgang på brukt deler enda bedre Lenke til kommentar
1totre Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Heisann! Vet dette er litt utenfor sesongen, men hvilken moped gir mest for pengene? Prisen er maks 9000kr Takker på forhånd for svar Tsx! da kan du bli påkjørt, kræsje, flle diesel istede for bensin og tenne dem på og den starter fortsett (har gjort allt dette, å det funker faktisk :o ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå