Gå til innhold

Ang. ytelsestest av CPU (xp 2500) i SiSoft Sandra


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har følgende system:

  • Asus A7N8X Deluxe

XP 2500 Barton

TwinMos PC3200 2x256

 

En vanlig kombinasjon, og jeg er godt fornøyd. Men etter å ha kjørt noen tester i siste versjon av Sisoft Sandra er jeg usikker på om min CPU yter som den skal.

I uklokket tilstand scorer den dårligere enn en XP 2400 i testen CPU arithmetic benchmark, dette er tallene:

 

Resultater for min CPU:

  • Dhrystone ALU 6857 MIPS

Whetstone FPU 2772 MFLOPS

Referanseresultat (xp 2400)

  • Dhrystone ALU 7528 MIPS

Whetstone FPU 3058 MFLOPS

 

Jeg vet at en XP 2400 kan være raskere enn en XP 2500 Barton i operasjoner som krever mye GHz, og er denne tallknusertesten en sådan?

 

I CPU Multi-Media Benchmark scorer jeg også dårligere enn antatt svakere referanseprosessorer, tallene er som følger:

 

Min CPU: 10 163/10 746 it/s

Referanse (XP 2400): 11 898/11 898 it/s

 

Mulig jeg er på bærtur, men det virker altså som min CPU yter svakere enn den burde. Selv når jeg klokker den opp til 2.09 GHz (190x11) virker det som om den sliter mot prosessorer med dårligere PR-rating.

 

Er det noen som kan opplyse meg litt på dette feltet, er mine tall slik de skal være? Gir Sandra et uriktig bilde? Kan evt. andre med samme system sjekke sine resultater opp mot mine?

 

Om du har lest alt: Takk for at du tar deg tid til det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter som jeg har forstått så måler Sandra kun ytelsen til prossesoren.

Jo mer mhz du har jo bedre resultat får man. :-?

Barton prossessoren som har 512kb cache yter bra i forretningsapplikasjoner og spill men får ikke noe særlig bra ytelse i Sandra pga at den har lavere hastighet.

 

Correct me if i'm wrong

Lenke til kommentar
Hva sier multimediabenchmark da ?

 

I CPU Multi-Media Benchmark scorer jeg også dårligere enn antatt svakere referanseprosessorer, tallene er som følger:

 

Min CPU: 10 163/10 746 it/s

Referanse (XP 2400): 11 898/11 898 it/s

 

Takk for alle svar hittil. Ser ut til at Sandra kun gir en del av det hele bildet når det gjelder ytelse, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...