TheMoonMan Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Heisann! Jeg sitter å lager noe i Word i Office 2007, og sliter med et lite problem jeg ikke helt får til å løse. På side 1 har jeg valgt å skrive i to kolonner, mens på side 2 ønsker jeg å bare skrive i en kolonne. Men det som foreløpig skjer er at side 2 også bruker samme innstillinger som side 1 . Hvordan gjør jeg slik at sidene og innstillingene på sidene blir uavhengig av hverandre? Er relativt Word kyndig, men dette har dessverre blitt glemt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Bruker ikkje Word sjølv, so detaljert hjelp kan eg ikkje gi, men eg trur det du leiter etter er inndelingsskift. Eit søk i hjelp-funksjonen til Word, eller dokumentasjonen på heimesida til Office, kan nok gi meir informasjon, om ikkje andre Word-brukarar titter innom denne tråden. Endret 9. mars 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Bruker ikkje Word sjølv, so detaljert hjelp kan eg ikkje gi, men eg trur det du leiter etter er inndelingsskift. Eit søk i hjelp-funksjonen til Word, eller dokumentasjonen på heimesida til Office, kan nok gi meir informasjon, om ikkje andre Word-brukarar titter innom denne tråden. Bare ordet inndelingsskift ga meg nytt håp. Ikke lett å søke etter noe verken på Google eller hos MS når man ikke har de helt riktige ordene å ordlegge seg med. Takker for hjelpen, jeg tror jeg får det til nå Om noen tilfeldigvis vet det helt korrekt, nøl iallefall ikke med å skrive. All kunnskap er god kunnskap:) Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Okei, Excel-geeken prøver seg (hvor er Kjeklulf for tiden, avspasering?) Det er f.eks. bare å merke teksten som skal ha to kolonner, og så velge to kolonner. Så gjelder innstillingen bare merket tekst. Men tekst og avsnitt er helt uavhengig av linjer og sider; endre fontstørrelse på teksten så går side- og linjeskifter helt i ball. En løsning kan være å sette inn et manuelt sideskift rett over og rett under spalteskiftene. Mao, dette gjør du helt til slutt, etter at ikke ett eneste komma skal endres i innholdet. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Kjekluf har måttet prioritere litt i det siste men er innom med (u)jevne mellomrom. Godt man er savnet. Spalter (eller kolonner som TS kaller det) er en inndelingsinnstilling. Dvs. at du vil fortsette med to spalter inntil du setter inn et inndelingsskift og så forteller at fra nå av skal det være en spalte. Det du skal gjøre da er å stå nederst på siden med spalter og sette inn et inndelingsskift -> neste side (Sideoppsett -> Skift). Deretter velger du en spalte og fortsetter å skrive. Viktig: Word har ikke noe konsept for "sider" slik et tekstombrekkingsprogram har. Det eneste den forstår er at noe eventuelt skal begynne på en ny side. Det gjør du altså med inndelingsskift eller sideskift. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Heisann! Jeg sitter å lager noe i Word i Office 2007, og sliter med et lite problem jeg ikke helt får til å løse. På side 1 har jeg valgt å skrive i to kolonner, mens på side 2 ønsker jeg å bare skrive i en kolonne. Men det som foreløpig skjer er at side 2 også bruker samme innstillinger som side 1 . Hvordan gjør jeg slik at sidene og innstillingene på sidene blir uavhengig av hverandre? Er relativt Word kyndig, men dette har dessverre blitt glemt. Marker teksten på side 2 som velg 1 spalte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå