Etyz Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei. Jeg plages med et VBScript som logon skript jeg holder på med for en oppgave. Den vil rett og slett ikke mappe opp nettverksstasjonene. Jeg får ingen feilmelding når jeg kjører det, så sitter og funderer litt om jeg har utelatt noe som egentlig skal være med. Jeg tror alt er OK i AD også. Gruppene heter det de skal hete. Alle tilganger til områdene det gjelder er ordnet med. Kan noen se over scriptet og fortelle meg hva jeg gjør galt? Const ADMIN_GROUP = "cn=Admin" Const PROD_GROUP = "cn=Prod" Set ADSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo") Set CurrentUser = GetObject("LDAP://" & ADSysInfo.UserName) strGroups = LCase(Join(CurrentUser.MemberOf)) If InStr(strGroups, ADMIN_GROUP) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "g:""\\mnstest4\Felles-A\" ElseIf InStr(strGroups, PROD_GROUP) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "g:""\\mnstest4\Felles-B\" End If Lenke til kommentar
brgr Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hvor har du definert wshNetwork? For å map'e stasjoner er det vel lettere å bruke net use? net use g: "\\mnstest4\Felles-A" Lenke til kommentar
Etyz Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 kan jeg bruke net use i VBScript? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Set WS = CreateObject("WScript.Shell") WS.Run("net use g: \\mnttest\Felles-A") Lenke til kommentar
Etyz Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Takk skal prøve med en gang! Lenke til kommentar
Etyz Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Nå ser Scriptet sånn ut, og det fungerer fortsatt ikke.. Const ADMIN_GROUP = "cn=Admin" Const PROD_GROUP = "cn=Prod" Set WS = CreateObject("WScript.Shell") Set ADSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo") Set CurrentUser = GetObject("LDAP://" & ADSysInfo.UserName) strGroups = LCase(Join(CurrentUser.MemberOf)) If InStr(strGroups, ADMIN_GROUP) Then WS.Run("net use g: \\mnstest4\Felles-A\") ElseIf InStr(strGroups, PROD_GROUP) Then WS.Run("net use g: \\mnstest4\Felles-B\") End If Lenke til kommentar
brgr Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Nå er ikke jeg stødig på dette i det hele tatt, men vil dette muligens virke? Option Explicit Dim strGroups, colGroups Dim objUser, CurrentUser Const ADMIN_GROUP = "cn=Admin" Const PROD_GROUP = "cn=Prod" Set objUser = CreateObject("ADSystemInfo") Set CurrentUser = GetObject("LDAP://" & objUser.UserName) colGroups = CurrentUser.memberOf If IsEmpty(colGroups) Then strGroups = "" ElseIf TypeName(colGroups) = "String" Then strGroups = LCase(colGroups) Else strGroups = LCase(Join(colGroups)) End If Set WS = CreateObject("WScript.Shell") Select Case strGroups Case ADMIN_GROUP WS.Run("net use g: \\mnstest4\Felles-A") Case PROD_GROUP WS.Run("net use g: \\mnstest4\Felles-A") Case Else 'nothing End Select WScript.Quit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå