mknestang Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Nei, det virket heller ikke. Men tror dere at den fila med Flash kan ha gjort noe slik at jeg ikke kommer ut på nett med nettleseren? Sliter skikkelig med å finne ut hva som er galt her. Har avinstallert IE og installert det på nytt men det hadde heller ingen effekt... Neste jeg ville prøvd er å lage en ny bruker på pcen. Se om den nye brukeren har samme problemet. Hvis nei, da er det noe galt med profilen din. Hvis ja, da er det noe dypere.. Dette er en jobb maskin, var innom der tidligere i dag og de logget på med lokal admin på maskina mi og da kom de på nett. Så ja det kan godt være at det er noe galt med profilen min. Men hva skal jeg gjøre med profilen min for å fikse det evt? Lenke til kommentar
megla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 [quote name='mknestang' date='12. mars 2010 - 19:44' timestamp='1268419452' post='15356395 Dette er en jobb maskin, var innom der tidligere i dag og de logget på med lokal admin på maskina mi og da kom de på nett. Så ja det kan godt være at det er noe galt med profilen min. Men hva skal jeg gjøre med profilen min for å fikse det evt? Får du får du svar hvis du pinger IP-adressen til nettsider? Den enkleste løsningen er nok å rett og slett dumpe profilen din (rename profilendin, så logg på igjen) Men med tanke på at det er en jobb pc kan det oppstå problemer hvis dere har ett domene etc. Så hjelp fra IT er kanskje ikke så dumt? Det er selvfølgelig forskjellig fra sted til sted da.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Nei, det virket heller ikke. Men tror dere at den fila med Flash kan ha gjort noe slik at jeg ikke kommer ut på nett med nettleseren? Sliter skikkelig med å finne ut hva som er galt her. Har avinstallert IE og installert det på nytt men det hadde heller ingen effekt... Neste jeg ville prøvd er å lage en ny bruker på pcen. Se om den nye brukeren har samme problemet. Hvis nei, da er det noe galt med profilen din. Hvis ja, da er det noe dypere.. Dette er en jobb maskin, var innom der tidligere i dag og de logget på med lokal admin på maskina mi og da kom de på nett. Så ja det kan godt være at det er noe galt med profilen min. Men hva skal jeg gjøre med profilen min for å fikse det evt? Da må du spørre pent om interndrift som eier maskinen vil være så snill å lage en lokal bruker til deg. Bruke en domenestyrt bruker på et hjemmenett er en selsom opplevelse. Nå er det slett ikke sikkert de vil gjøre det fordi det vil forringe sikkerheten de har satt opp. Endret 14. mars 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå