Mazeking Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Har en excel ark der jeg har en dropdown liste for enkelt å kunne plukke et objekt og bruke dette objektet i en formel. Denne listen inneholder 3 elementer Verdi1 Verdi2 Verdi3 Står i kolonne G2 og forsøker følgende formel Deretter forsøke jeg å lage en =(if G2=Verdi1,23,if(g2=Verdi2,56,if(G2=Verdi3,172))) Hvis teksten i G1 er enten Verdi1, Verdi2 eller Verdi3 så skal den velge forskjellige tallverdier. Formelen over fungere ikke da man kun kan sammenligne TALLVERDIER med IF i excel og ikke tekster. Noen som vet hvordan man kan løse dette problemet? Jeg kunne selvfølgelig ha plukket verdiene direkte i lista men da hadde det blitt veldig lite brukervennlig når det gjelder plukk av verdier. Vil veldig gjerne ha gode beskrivende tekster framfor å plukke kun tall fra lista som ofte ikke sier noen ting for den som skal plukke. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Tekst skal i gåseøyne, simple as that: G2="Verdi1" HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå