Gå til innhold

Truecrypt eller alternativer for portable disker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et krypteringssystem som gir meg sikring av data på portable disker og minnepinner.

Det jeg er oppptatt av er at det skal være greit å bruke også. Mao må det holde å skrive inn passordet kun en gang pr boot for å få tilgang til innholdet. Det er også å foretrekke om det kan låse mapper og ikke bare hele partisjoner.

Det er da viktig at man ikke kan se fillisten en gang.

Uten passord: Ikke mulig å se filene eller redigere

Med passord: fri tilgang til å åpne & redigere.

Skal brukes på en W7 home premium.

Prøvde å lese om truecrypt, og andre alternativer, men hvordan bruken blir er litt uklar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Truecrypt oppleves som en KRYPTERT STASJON. Så da ser det ut som om du har en ekstra disk installert. Men filene ligger i virkelighen inni en stor fil (eller partisjon).

Siden du ønsker å kryptere enkeltmapper, så høres det ut som du trenger noe alá krypterte zip-filer.

Lenke til kommentar

Ok.

Nå har jeg bestilt en portabel disk, så da kan jeg kanskje like greit kryptere hele.

(TRANSCEND 500GB StoreJet 2.5)

Med Truecrypt så holder det å knastre inn passordet en gang pr boot? Eller er det skikkelig mye "opplegg" for å bruke det sytemet?

Lenke til kommentar

Ok.

Nå har jeg bestilt en portabel disk, så da kan jeg kanskje like greit kryptere hele.

(TRANSCEND 500GB StoreJet 2.5)

Med Truecrypt så holder det å knastre inn passordet en gang pr boot? Eller er det skikkelig mye "opplegg" for å bruke det sytemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...