nkrystad Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Har en bekjent som nylig opprettet et enkeltmannsforetak. Hun ble oppringt av en selger fra 180.no som på en veldig indirekte måte ville selge henne katalogoppføring. Han utga seg som nærmest en representant av Brønnøysundregistrene. Hun ble så guidet gjennom brukerprofilen på 180.no, og da hun skeptisk spurte om han prøvde å selge henne noe (fordi hun oppdaget en pris lenger nede på siden), avkreftet han det hele ved å si at dette ikke var noe hun trengte å tenke på. Hun fikk så tilsendt en e-post med brukernavn og passord for redigering av 180.no-profilen. Som ny i gamet og i god tro om at dette var viktig mht. Brønnøysundregistrenes videre oppføringsprosedyre, var hun sikker på at dette var helt vanlig. Hun føler seg lurt og er ikke interessert i å betale 1998,- eks. mva. Hvilke rettigheter har man i en slik sammenheng? (Er en kjent sak at selgere hos 180.no / Nettkatalogen.no gjør alt for å høyne provisjonen sin. Mye dårlig karma ute og går.) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Kontakt 180.no, forklar saken for dem og håp på det beste. Hvis de nekter, noe de antagelig gjør, så kontakt forbruker-rådet. Jeg tror 180.no har en veldig god sak da din bekjent huket av for at hun har huket av for at hun har lest og forstått avtalen hun har gått inn. Jeg regner med at 180.no tar opp alle samtaler, hvis de gjør det og gir ut samtalen, så har hun vel antagelig en mye bedre sak da selger har lurt henne. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Man står mye svakere som bedrift enn som privat forbruker. Det vil si at man har null ryggstøtte i form av forbrukerråd og forbrukerombud som både gir råd og tar opp kampen mot de som bryter lover. Som bedrift må man finne ut av alt selv og ta hele saken mot selskapet på egenhånd. Jeg vil anbefale å sjekke hvilket inkassobyrå 180.no bruker, ta kontakt med de og forklar at eventuelle krav fra 180.no mot bedriften er ubegrunnet og dokumenter så godt som mulig hvorfor (såkalt negativt salg). Da vil ikke inkassoselskapet kjøpe den gjelda fra 180.no og 180.no står dermed rimelig svakt med tanke på inndriving av pengene. Ta deretter kontakt med 180.no skriftlig og be de slette regningen med begrunnelse hvorfor. Stå på og ikke gi dere. Hvis dere har navnet på telefonselgeren eller telefonnummer + dato og klokkeslett så bør dere ta det opp skriftlig med ledelsen til 180.no og be de finne andre arbeidsoppgaver til vedkommende enn telefonsalg. Alt i beste interesse for 180.no. (Færrest mulig forbannede ufrivillige kunder). Det kan få fortgang i saken. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg regner med at 180.no tar opp alle samtaler, hvis de gjør det og gir ut samtalen, så har hun vel antagelig en mye bedre sak da selger har lurt henne. Kan jeg ALDRI tenke meg for da skal det bli informert om det på forhånd. og om det er opptak så er bruk for internkontroll o.l. Så jeg tør å vedde 10 kr på at 180.no ikke har det. og om du hadde det så hadde du aldri fått det utlevert Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Disse selskapene lever av slikt, det er ikke en dårlig selger men en som antagelig gjore som han har blitt bedt om, kontraktene er nærmest vanntette og i selger favør fordi dette er den normale måten og selge på. Selv seriøse aktører som gulesider har hatt ytterst tvilsomme metoder for salg, dog er det noen år siden jeg kuttet ut alt slikt. Men prisen var ikke så ille for dette hurtigkurset i katalogsalg, det finnes mange som har gått mye verre i baret som nystartet. Jeg håper disse katalogpusherne snart blir knust av Google, de er jo lite annet enn en søkemotor/katalog som man må betale blod for og være med i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå