Etyz Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei. Sitter med en oppgave her, og skal lage et VBscript som logon script til serveren min. Dere har kanskje ikke noen kunnskap om logon script, men jeg får feilmelding når jeg kjører skriptet mitt. Jeg vil legge til at dette er første gang jeg har prøvd meg på dette. Feilmelding jeg får er: Linje: 5 Tegn: 48 Feil: Syntaksfeil Kode: 800A03EA Jeg har forstått det med linjene og tegnene, men jeg vet ikke hva som er feil. Tror det har noe med ("LDAP://mnstest4" & ADSysInfo.UserName) Og gjøre Const ADMIN_GROUP = "cn=ADMIN" Const PROD_GROUP = "cn=PROD" Set ADSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo") Set CurrentUser = GetObject("LDAP://mnstest4" & ADSysInfo.UserName) strGroups = LCase(Join(CurrentUser.MemberOf)) If InStr(strGroups, ADMIN_GROUP) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "g:", "\\mnstest4\Felles-A\" ElseIf InStr(strGroups, PROD_GROUP) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "g:", "\\mnstest4\Felles-B\" End If Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Vennligst post koden i code tags, da blir det enklere å se hva som er kode. Hvis det er to linjer der med vilje, så er det feil. Lenke til kommentar
brgr Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Const ADMIN_GROUP = "cn=ADMIN" Const PROD_GROUP = "cn=PROD" Set ADSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo") Set CurrentUser = GetObject("LDAP://mnstest4" & _ ADSysInfo.UserName) strGroups = LCase(Join(CurrentUser.MemberOf)) If InStr(strGroups, ADMIN_GROUP) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "g:", _ "\\mnstest4\Felles-A\" ElseIf InStr(strGroups, PROD_GROUP) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "g:", _ "\\mnstest4\Felles-B\" End If Når du vil dele en linje over flere linjer så MÅ du ha underscore (_) med for att den skal godta det. Endret 12. mars 2010 av brgr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå